Alla inlägg under september 2011

Av Jeanette Johnsson - 7 september 2011 18:01

 

Hej,

Det är inte så lätt att vara harmonisk när bussar, lastbilar och flyg åker förbi så att det skallrar i fönstren. Och det är inte så lätt att hålla sig lugn när det är folk över allt som stressar åt alla håll. Och det är ljud dygnet runt. Men det är så här det är i stan. Jag saknar inlandets lugn. Så när jag fick chansen förra veckan åkte jag direkt tillbaks till fjällen. En dag vandrade jag Drottningleden, på cirka en mil, från Hemavan till Laisaliden. Här i fjällen finns harmonin.


 

Jag tog god tid på mig och kollade in alla svampar. Den här såg inte så aptitlig ut men den var vacker, tycker jag, trots att den håller på att falla isär.


   I skogen märktes det tydligt att hösten hade kommit till fjällen.


   Mortsbäcken är vacker.


   Här har jag kommit lite närmare och står på bron.


   Det var bara att följa de röda markeringarna längs hela leden. Så inte ens jag, som inte har något lokalsinne alls, kunde gå vilse.


   Så här vackert är det när man har kommit upp på fjället.


 

Jag mötte herr Lämmel som försökte gömma sig bakom stenen.


   Renar såg jag också, till min stora lycka.


   Jag bara gick och strosade i min egen takt, funderade över livet, satte mig ibland och läste i en tidning som jag hade med mig.


   Men mest av allt så njöt jag bara.

   Plötsligt står en ren på en klippa ovanför mig.

   När Robin hämtat mig i Laisaliden åkte vi en tur. Så här höstigt är det i Hemavan just nu.

   Här fanns det bastu och badtunna bland annat. Fint ställe.

   Det var en vacker kväll.

   Solnedgång i Umasjö.

Dagens Umeåväder: Regn, blåst och + 15 grader

Presentation


Foto:Pär Wretling

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards