Alla inlägg under december 2012

Av Jeanette Johnsson - 18 december 2012 08:07

 

Välkommen in i vårt hus i Västansjö. Jag tänkte att ni ska få följa med på en rundvandring.

 

Här har vi köket som igår doftade av nybakade pepparkakor. Idag ska julskinkan griljeras, är tanken. Oj, vad husligt det låter. Men i söndags sattes betygen så nu finns det lite mer tid över till annat.  


 

Då går vi in i vardagsrummet. Vi ska skaffa en matta så att det ser lite mer ombonat ut och en tavla att ha ovanför soffan. Men vi har inte hittat vad vi vill ha än - det kommer.


 

Tv:n ingår i hyran. Perfekt. Vi som inte hade en tv i Joesjö ens, sitter ofta i soffan på kvällarna och myser nu. Tänder ljus och slappnar av efter fullspoäckade dagar.


 

Här är sovrummet. Här sover vi bra.


 

Mitt kontor. Är än så länge ganska rörigt (fast röran har jag inte fotat). Jag skulle behöva en byrå att ha lite grejer i och så skulle jag vilja ha en fotölj och ett litet bord, som man kan sitta vid när man rättar prov eller läser igenom sina artiklar. Men det är stort och bra.
Jag vill att det ska bli mysigt eftersom det är ett rum som jag använder väldigt ofta. Men det har inte prioriterats.


 

Här är Robins musikrum. Här är det ofta full aktivitet.


 

Och badrummet. Igår satte Robin upp en lampa till så att man ser något när man sminkar sig. Perfekt. För den lampan som har suttit innan lyser inte upp alls bra.


Ja, vi har det bra i det nya huset. Hoppas ni har det bra allihop.
Stor adentskram till er alla.

Presentation


Foto:Pär Wretling

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards