Alla inlägg under november 2012

Av Jeanette Johnsson - 24 november 2012 18:21

Hej,

Hoppas att ni har det bra i vintermörkret allihop. Även här i norrland är det rejält grått och trist, även om det ligger lite snö på marken. Har regnat, varit plusgrader och glashalt i veckan. Men man får gratis halkkörning varje dag och lär sig.


 

Nu har vi flyttat in i huset (som vi hyr) och trivs jättebra. Det är väldigt mycket mer plats än vi är vana vid. Vi kan till och med lyxa till det så att Robin har ett musikrum för alla instrument och inspelningsgrejer. Jag har ett stort kontor - där kommer jag få plats med mycket pärmar, böcker och pysselgrej. Här tillbringar jag mycket tid när jag är hemma, antingen med rättning av skolarbeten eller för att skriva artiklar. Och i garaget får båda bilarna plats. Det är lyx och så är det förstås praktiskt att ha två bilar som inte är allt för stora.


 

I början var det lite spartanskt möblerat. En uppblåsbar madrass blev myshörna vid tv:n. Men det fungerade jättebra. Nu har soffbordet och soffan, från Ikea, kommit. Efter hand när vi hinner (det är inte så ofta) så packar vi upp. Med lite tur så kommer det upp gardiner i helgen. Och snart så är det dax att sätta upp adventsljusstakarna, det ser jag verkligen fram emot - ljus kom till oss.


Det är verkligen fullt upp nu. Är "ledig" en dag i veckan, då försöker jag att skriva artiklar och göra intervjuer. Resten av veckan jobbar jag på skolan som svenskalärare för klass 6, 7 och 8. Jätteroligt och inspirerande. Kvällarna går mest åt till att rätta elevers skolarbeten och planera lektioner. Sedan vill jag få in ridningen och fixa hemma. Mer tid finns det inte i veckan. Sanningen att säga så finns det inte tid till det ens. Ibland skulle dygnet behöva ha fler timmar.


 

Men det viktigaste är att livet känns väldigt bra ändå. Och när jag hinner försöker jag ta promenader. Tänkte köpa längdskidor också (någon som har begagnade som ni vill sälja?) så jag kan åka lite nu i vinter. Så här ser det ut på vägen en bit bortanför där vi bor. Ja, vi ser fjällen (och Jovattsån) från köksfönstret också.


Kram allihop.


Dagens Tärnabyväder: + 1 grad och snöfall.  

Presentation


Foto:Pär Wretling

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards