Alla inlägg under mars 2013

Av Jeanette Johnsson - 29 mars 2013 09:51

 

Så här vackert var det klockan sex på morgonen igår, skärtorsdag. Bilden gör inte alls verkligheten rättvisa. Men rimfrosten gnistrade och det var - 16 grader. Härlig början på sista arbetsdagen innan påsklovet. Nu är det elva dagars ledighet som gäller. Underbart! Fast helt ledig är jag inte. Jag har en hel del prov och inlämningar, från eleverna, att rätta och jag kanske gör någon intervju också. Men jag kan lägga upp min tid på ett helt annat sätt än när det är "vanligt" jobb - skönt.


Det har varit jättesoligt större delen av veckan. Men just idag, när vi hade planerat en fjälltur, så snöar det. Typiskt. Men fjällturen får bli på påskafton eller påskdagen istället. Fjällen finns ju kvar precis utanför fönstren.


Eleverna i sexan har börjat att blogga. De har precis kommit i gång så det finns inte många inlägg än. Men kolla gärna in deras bloggar:

6A
http://skyttegraven.wordpress.com/


6B

http://fjallisarna.bloggplatsen.se/


Ha en riktigt härlig påskhelg allihop.

Kramar från Jeanette


Långfredagens väder: - 2 grader och snöfall.

Presentation


Foto:Pär Wretling

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards