Direktlänk till inlägg 18 juli 2011

Bröllop i Umeå

Av Jeanette Johnsson - 18 juli 2011 15:38

   Förra helgen var det bröllop i Umeå (eller rättare sagt i Holmsund utanför Umeå). Det var en släkting till pojkvännen som ställde till med kyrkbröllop och stor fest efteråt.


   Bröllop är trevliga tillställningar. Men det är ju så mycket mat. Lite för mycket mat rent av, tycker jag. Förrätten var en smörgåstårtebit i form av ett hjärta. Fantastiskt god. Men efter det var jag mätt. De borde ha varit lite mindre. jag fotade aldrig bröllopstårtan. Men den var också makalöst god, chokladtårta med mousse inuti.


   När vi kom hem på natten låg en dimma över ängarna i Hörnefors. Det var så vackert.


Men det tar på krafterna att vara på bröllop. Jag var nykter och körde. Men det blev ju ändå ganska sent. Så svärmors (kallas det så när man inte är gifta?) kommentar när hon kom in i rummet dagen där på och ser mig var berättigad.

- Är det dagen efter, säger hon och skrattar.

Jo, jag var nog en av dem som drabbades hårdast av dagen efter syndromet. Jag var rejält trött, minst sagt.


   Vi hann med att bada både under lördagen och söndagen. I havet! Fast när vattnet gick till knäna så kändes det som att vi hade gått nästan ända till Finland så då var det bara att doppa sig. Men havet här är ju inte som havet på västkusten, det går inte alls att jämföra. Men det är ändå mysigt att vara vid havet och bada när det är så där jättevarmt.


   Förra helgen var det rejält varmt. När vi stod ute vid midnatt i våra festklänningar så visste vi inte var vi skulle göra av oss så varmt var det. Det stod i Aftonbaldet att om man ville ha värme den närmaste tiden så skulle man hålla sig till Västerbotten. Men den meteorolen måste ha varit full. Någon dag när jag gick till jobbet förra veckan så saknade jag vantar. Och pojkvännen berättade att han har fått ha mössa vissa dagar på jobbet uppe på fjället. Och i morse såg jag att en del träd har börjat skifta i gult. Det här bådar itne gott. Det är ju en hel sommarmånad kvar.


Helgen som precis har varit jobbade jag. Var på Åsele marknad - norrlands största folkfest på sommaren. Tidigare under förra veckan hade jag varit på Dorotea marknad och i slutet av denna veckan väntar Gränshandelsmarknaden i Tärnaby. Så det är mycket marknader nu.


Dagens Vilhelminaväder: Ihållande regn och + 12 grader

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette Johnsson - 26 oktober 2013 12:50

  Hej, Rubriken, snö ovh en leende bebis, visar vad som just nu gör mig väldigt glad. Livet som mamma är härligt och förvirrande. Att få se Milton le och utforska den nya världen som han kommit till är fantastiskt. Men det är verkligen en ny vär...

Av Jeanette Johnsson - 7 oktober 2013 18:38

  Hej, Nu har vi varit hemma från sjukhuset i lite mer än en månad. Den här bilden är från kvällen när vi kom hem. Då var han inte stor. Nu väger han snart fem kilo och känns som en "riktig bebis". Innan var han så smal och liten, det kändes som...

Av Jeanette Johnsson - 21 augusti 2013 17:25

  Nu är han född, vår älskade Mr. Pytteliten. Sex veckor för tidigt kom han. Det var väldigt oväntat at han skulle ta sig ut så tidigt. Jag var snarare beredd på att få gå över tiden och bli så stor så att jag knappt kunde röra mig. Men jag blev i...

Av Jeanette Johnsson - 11 juli 2013 21:48

  Jag har åkt så långt vägen går. Ja, ända tills det blev stopp. Här slutar nämligen vägen. Jag har hamnat i Ammarnäs. Jag bevakar filmfestivalen, med dokumentärfilmer, med det passande namnet "Far far away".     Det är vackert här, som på ...

Av Jeanette Johnsson - 9 juli 2013 17:02

  Veckan i södra Sverige avslutades med en tur till Styrsö i Göteborgs skärgård.     Jag och min vän Petronella sov en natt på ett vandrarhem där.     Så här fint låg vandrarhemmet, inbäddat i grönska. Precis som på många öar så finn...

Presentation


Foto:Pär Wretling

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards