Alla inlägg den 21 december 2011

Av Jeanette Johnsson - 21 december 2011 22:21

 

När jag åkte från Joesjö i lördags så tänkte jag att jag måste vara galen. Det var snö; vackert och jullikt. Det ska man ju inte lämna frivilligt i dessa tider när det lackar mot jul.


 

Men döm om min förvåning när jag kom hem till Dalstorp och såg att det var minst lika vackert här. Idag har det varit julkortsvackert. Snön har hängt tung från grenarna och hela världen har varit vit.


 

Jag och min syster har varit ute gått med hundarna i den snöklädda skogen.


 

Det är inte bara jag som älskar snön utan även hundarna.


 

Jag mellanlandade i Göteborg på vägen. Jag och Petronella hann med vårt årliga besök på Jul på Liseberg. Är alltid lika mysigt.


 

De spelar julmusik och man njuter av alla lampor överallt.


 

I de små bodarna säljs hantverk, godis och norrlandsdelikatesser bland annat.


 

Utanför ingången är det upplyst med blå lampor. Är som att befinna sig i en magisk värld, man tror nästan att en troll eller kanske en liten tomte ska titta fram bakom ett träd.


God Jul alla vänner, nära och kära. Hoppas att ni får en riktigt lugn fin och vit jul.


Kram


Dagens Dalstorpsväder: Snö och - 2 grader, solen kikade fram emellanåt mellan träden. 

Presentation


Foto:Pär Wretling

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards