Alla inlägg den 20 maj 2012

Av Jeanette Johnsson - 20 maj 2012 12:34

Hej,

Nu har vi flyttat eller ja, det är väl bara halvt sant. Vi har kvar Robins lilla stuga och bor halvt där. Men vi har också skaffat oss en lägenhet inne i Tärnaby som är lite större än stugan. Lägenheten har en fantastisk utsikt över Ryfjället och sjön Gäutan. Det finns en stor balkong och jag ser fram emot många sommarkvällar där.


 

Så här ser utsikten från balkongen ut just nu.


 

Det har börjat bli vår på allvar nu. En dag kunde jag till och med sitta ute i linne bara när solen låg på mot husväggen. Underbart. Och krokusen som vi planterade i höstas har börjat titta upp. Det kändes extra roligt eftersom vi trodde att hararna och rådjuren hade mumsat i sig lökarna.


 

Det varnas för att det finns risk för höga vattenflöden när snösmältningen kommer i gång på allvar i skogen och uppe i fjällen. Än så länge är den bara i startgroparna. Men på flera ställen har isen smält nu och det är öpper vatten. Här är det Jovattsån som rinner ner mot Tärnaby.


 

Ibland kan jag fortfarande tänka på hur fantastiskt det är att bo så här (även om man har börjat vänja sig). När man är ute och kör på vägarna så ser man alltid fjäll. Det är så vackert.


Nästa vecka bär det ner till södra Sverige och då hoppas jag på att få uppleva sommar och enligt väderprognoserna ser det ju bra ut. Vinterjackan har jag tvättat idag, den tänkte jag lämna kvar här och när jag kommer hem till fjällen igen så hoppas jag att det inte behövs vinterjacka här heller.


Ha det bra!

Dagens Joesjöväder: Lite sol och lite moln, + 6 grader

Presentation


Foto:Pär Wretling

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards