Alla inlägg den 21 augusti 2012

Av Jeanette Johnsson - 21 augusti 2012 12:28

Hej,

Det har varit fullt upp i sommar så jag har varit dålig på att uppdatera bloggen. Framförallt så har jag ägnat sommaren åt att jobba. Jag har verkligen haft varierande arbetsuppgifter då jag varit på tre ställen: Västerbottens-Kuriren, förskolan och hemtjänsten. Men lite annat har jag hunnit med också.


 

I mitten av juli var det finbesök från södra Sverige, då var min moster och hennes man här. Vi hade några riktigt fina dagar.


 

Bland annat var vi uppe på Atoklimpen, samernas heliga berg. Tyvärr var inte vädret det bästa denna dag. Men det är härligt att komma upp på fjället i alla fall.

 

Erland och Robin tog sig ända upp till toppen. Jag och Maggan stannade lite längre ned. Tyvärr har jag inte full balans i knät ännu efter slalomolyckan. Men det gör i alla fall inte ont längre och det är bra.


 

Snön finns det inte i Strömstad 17 juli - då pågår bad- och båtsäsongen för fullt på västkusten.


 

En annan dag tog vi oss till vackra Ruttjebäcken.


 

Vi satt och fikade vid forsen.


 

Det turkos vattnet kommer upp i från fjället och här har "skålar" formats av att stenar snurrar runt i vattnet och slipar berget.


 

Det är mäktigt vid Ruttjebäcken.


 

Och gick sedan en bit upp mot fjället.


 

Här växer det mycket orkidéer.


Någon som blir sugen på att komma upp? Ni är välkomna vare sig ni vill åka skidor på vintern eller vandra i fjällen på sommaren.

Dagens Tärnabyväder: Regn och + 13 grader.  

Presentation


Foto:Pär Wretling

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards