Direktlänk till inlägg 17 januari 2011

Världens sötaste har döpts

Av Jeanette Johnsson - 17 januari 2011 18:39

  

Nu har jag varit nere i södra Sverige och träffat de fina släktingarna igen. Världens sötaste, Eskil Valentin Arnström, har nämligen döpts i helgen.


  

Han är tre månader nu och verkar tycka att det är väldigt roligt med allt folk runt omkring.


  

I helgen var det inte långa stunder som han låg vid babygymmet och övade sig på att bli stor och stark. Det var många frivilliga som gärna bar runt på honom, bland annat jag.


  

Jag kom redan i torsdags eftersom jag var ledig under veckoslutet. Det var härligt att få några dagar extra att umgås i lugn och ro och njuta lite av lantlivet i Strömstad. Jag hann med en promenad med kusinerna Emilie och Frida. Då låg snön kvar. Men natten till söndagen började allt att regna bort och det var bara isgata utanför huset. Det ryktas att det kan bli så i Umeå imorgon. Jag håller tummarna för att det inte blir så. Gudarna måste väll veta att det är helt fel att det regnar i januari! Helt fel !!!


  

Dopet, i lördags, blev jättefint. Eskil var så nöjd hela tiden och var hos fadder Anna.


  

Han grät inte alls utan verkade njuta av uppmärksamheten. Och efteråt var det fint kalas för runt 50 gäster. Det bjöds på klassisk, och mycket god, smörgåstårta från Kaffedoppet. sedan blev det hembakade tårtor i fyra olika varianter.


Nu är det nya tag, ny arbetsvecka. SJ var nästan i tid idag. Bara en timme försenade och det gjorde faktiskt att jag kom till jobbet på sekunden i tid. Inte dåligt av SJ att vara så pass i tid.


Ha det jättebra och njut av snön om den är kvar.


Kram


Dagens Umeåväder: Halvklart till soligt och minus sex grader

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette Johnsson - 26 oktober 2013 12:50

  Hej, Rubriken, snö ovh en leende bebis, visar vad som just nu gör mig väldigt glad. Livet som mamma är härligt och förvirrande. Att få se Milton le och utforska den nya världen som han kommit till är fantastiskt. Men det är verkligen en ny vär...

Av Jeanette Johnsson - 7 oktober 2013 18:38

  Hej, Nu har vi varit hemma från sjukhuset i lite mer än en månad. Den här bilden är från kvällen när vi kom hem. Då var han inte stor. Nu väger han snart fem kilo och känns som en "riktig bebis". Innan var han så smal och liten, det kändes som...

Av Jeanette Johnsson - 21 augusti 2013 17:25

  Nu är han född, vår älskade Mr. Pytteliten. Sex veckor för tidigt kom han. Det var väldigt oväntat at han skulle ta sig ut så tidigt. Jag var snarare beredd på att få gå över tiden och bli så stor så att jag knappt kunde röra mig. Men jag blev i...

Av Jeanette Johnsson - 11 juli 2013 21:48

  Jag har åkt så långt vägen går. Ja, ända tills det blev stopp. Här slutar nämligen vägen. Jag har hamnat i Ammarnäs. Jag bevakar filmfestivalen, med dokumentärfilmer, med det passande namnet "Far far away".     Det är vackert här, som på ...

Av Jeanette Johnsson - 9 juli 2013 17:02

  Veckan i södra Sverige avslutades med en tur till Styrsö i Göteborgs skärgård.     Jag och min vän Petronella sov en natt på ett vandrarhem där.     Så här fint låg vandrarhemmet, inbäddat i grönska. Precis som på många öar så finn...

Presentation


Foto:Pär Wretling

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards