Alla inlägg den 14 mars 2012

Av Jeanette Johnsson - 14 mars 2012 11:37

 

Nu är jag fjällbo på riktigt. Från den 1 mars är jag folkbokförd här i Joesjö. Fast det känns ju som att jag har bott här ett tag nu. Sedan december har jag inte varit mycket i Umeå, så nu känns det som att det är här jag bor. Ja, i veckan fick vi till och med upp vår postlåda. Då fick jag tillfälle att pyssla lite också för att få namnen på den.


 

Jag fick följa med på sparken när vi satte upp postlådan ute vid vägen (eftersom jag inte kan gå just nu). Jag åkte slalom i helgen och någon tycker tydligen inte att jag ska göra det. 2007 bröt jag vänster ben på två ställe. Nu har en liten bit av ett fäste till ett ligament slitits av i vänster knä efter att jag voltade några varv i Anjabacken. Jag tror att någon försöker säga mig något i stil med att jag ska ägna mig åt andra saker, inte åka slalom! Nu väntar en tur ner till Lycksele lasarett för att datortomografi för att se hur allvarligt det är. Så det är bara att hålla tummarna att det är en skada som läker hyfsat fort. Men just nu är det kryckor som gäller och inget jobb och ingen ridning. Och definitivt ingen slalom.


Det har varit ett enormt oväder här i några dagar; snöstorm. Det har blåst något otroligt och kommit närmare en halv meter snö till, skulle jag gissa. Vägarna över till Norge har varit stängda i omgångar.Snön utanför huset var så hög att vi nästan inte såg något ut alls. Bilen är totalt skymd bakom snöhögarna och att det har funnits en trappa upp till dörren till huset går inte att ana, den är helt översnöad. Men idag är det lugnare igen och solen tittade till och med fram en stund.  


 

Naturen skapar vackra konstverk ibland. När det var plusgrader så bilades istappar vid hustaket. När det kom snö på dem så såg det nästan ut som stalaktiter som finns i grottor. Snyggt.  


 

När det stormar ute och jag inte kan göra så mycket, eftersom jag bara har ett fungerande ben just nu, så kan jag iglädjas åt de fina blommorna som jag fått av sambon. Och så har jag ju tid att läsa, se tv-pgrogram på svt play och annat sådant som man sällan tar sig tid till annars.


Dagens Joesjöväder: - 1 grad, sol en liten stund, nu molnigt, snödjup: 125 cm.

Presentation


Foto:Pär Wretling

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards