Alla inlägg den 5 juli 2012

Av Jeanette Johnsson - 5 juli 2012 14:40

Tisdag 22 maj

Efter att ha suttit större delen av dagen på Umeå flygplats, eftersom det var fel på vårt flygplan, så kom äntligen ett plan som kunde ta mig och medpassagerarna till Arlanda.


 

Sedan hade jag några härliga dagar med min fina kusin. Här var det inte bara vår. I Uppsala var det full sommar, det blommade över allt, var strålande sol och jättevarmt. Jag som kom från norrland hade en tjock långärmad stickad tröja och jeans. Lite fel klädval. Men, vad härligt det var att komma till sommaren.


 

Det var mitt första besök i Uppsala så vi var tvungna att se "allt" förstås. Här är jag och Amanda vid slottet.


 

Vi var inne i domkyrkan också, som var väldigt mäktig.


 

En dag gjorde vi en utflykt till Mälaren.


 

Vi gick längs Mälaren i ett vackert naturreservat. Det var härliga små slingriga stigar som vi följde. Ibland kom vi förbi riktigt idylliska hus långt ute på landet. Det var många gånger som tanken flög förbi mig: "tänk att få bo så här vackert med alla blommor och långt ute på landet". Men så kom jag på att jag bor faktiskt inte så dumt heller, med fjällen precis utanför fönstren.


Ja, det blev några fina dagar i Uppsala innan färden fortsatte söderut.


Dagens Tärnabyväder (5 juli): Växlande sol och molnighet, + 19 grader.

Presentation


Foto:Pär Wretling

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards