Direktlänk till inlägg 5 januari 2010

Snöigt, vackert och sjukt i södra Sverige

Av Jeanette Johnsson - 5 januari 2010 12:22

  

Nu är mitt hjärta lyckligt. Snö och kyla. Då trivs jag som bäst. Det är lite dåligt med fjäll och älvar här i södra Sverige bara. Och allt salt på vägarna färgar snön brun. Men i skogen är det vackert som i ett paradis. Jag och syrran och hundarna har tagit många promernader nu under jul och nyår.


Men en sak är konstig. Så fort jag kom till södra Sverige så blev jag sjuk. Öronen började värka nästan så fort jag satte fötterna på marken utanför tåget i södra Sverige. På julafton stod jag inte ut längre och bestämde mig för att kolla in hur de firade jul på vårdscentralen i Ulricehamn. Det var ganska trevligt. Pippi visades på tv:n som stod på i väntrummet och alla var så där lite extra trevliga som folk blir på julen. Läkaren gav mig recept på pencillin och örondroppar för inflammation i båda hörselgångarna. Ja, det var den julen, det. Nej, så farligt har det faktiskt inte varit. Jag har kunnat fira ändå och göra det som jag har planerat. Men tyvärr, har jag inte hunnit med att träffa alla som jag ville träffa nu när jag var på visit i södra Sverige. Men i alla fall så är det konstigt. I söndags slutade jag med pencilinen och var frisk men det varade inte länge. Igår fick jag jätteont i halsen och idag är det ännu värre. Det är tur att jag åker tillbaks till Umeå på torsdag så att kroppen kan få bli frisk igen.


Jag har pluggat en hel del också, det blir ju så som student. På fredag ska en stor hemtenta vara inne. Men det har verkligen inte bara varit plugg i jul. Jag kommer att ha med mig många roliga minnen. Jag har träffat vännerna i Göteborg, firat jul med familjen och tittat på nyårsraketerna med vännerna i Värnamo. Jag har shoppat med en barndomsvän, gosat med hundarna och gått långa vinterpromenader med syrran. Det har varit en riktigt härlig julvistelse. Och i kväll avslutas det med trettondagsafton ihop med vännerna i Borås.


Hoppas att ni allihop har haft en riktigt bra jul och nyår. Gott nytt år 2010!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette Johnsson - 26 oktober 2013 12:50

  Hej, Rubriken, snö ovh en leende bebis, visar vad som just nu gör mig väldigt glad. Livet som mamma är härligt och förvirrande. Att få se Milton le och utforska den nya världen som han kommit till är fantastiskt. Men det är verkligen en ny vär...

Av Jeanette Johnsson - 7 oktober 2013 18:38

  Hej, Nu har vi varit hemma från sjukhuset i lite mer än en månad. Den här bilden är från kvällen när vi kom hem. Då var han inte stor. Nu väger han snart fem kilo och känns som en "riktig bebis". Innan var han så smal och liten, det kändes som...

Av Jeanette Johnsson - 21 augusti 2013 17:25

  Nu är han född, vår älskade Mr. Pytteliten. Sex veckor för tidigt kom han. Det var väldigt oväntat at han skulle ta sig ut så tidigt. Jag var snarare beredd på att få gå över tiden och bli så stor så att jag knappt kunde röra mig. Men jag blev i...

Av Jeanette Johnsson - 11 juli 2013 21:48

  Jag har åkt så långt vägen går. Ja, ända tills det blev stopp. Här slutar nämligen vägen. Jag har hamnat i Ammarnäs. Jag bevakar filmfestivalen, med dokumentärfilmer, med det passande namnet "Far far away".     Det är vackert här, som på ...

Av Jeanette Johnsson - 9 juli 2013 17:02

  Veckan i södra Sverige avslutades med en tur till Styrsö i Göteborgs skärgård.     Jag och min vän Petronella sov en natt på ett vandrarhem där.     Så här fint låg vandrarhemmet, inbäddat i grönska. Precis som på många öar så finn...

Presentation


Foto:Pär Wretling

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards