Alla inlägg den 13 september 2010

Av Jeanette Johnsson - 13 september 2010 18:27

  

Nu är en ny höst här. Men att jag har ett nytt liv och en helt ny stil är nog att överdriva lite. Men med hösten kommer ändå en känsla av att nu börjar det om på nytt - på gott och ont. Jag, och många med mig tror jag, får också en vilja att förändra sig själv och göra en nystart. Så det har jag gjort.


Så här har jag förändrat mig:

1. Jag har klippt mig (se bilden nedan). Känns väldigt ovant att håret som hade hunnit bli väldigt långt är borta. Men det var så slitet så det var verkligen i behov av en rejäl klippning.

2. Jag har också köpt ny rengöringskräm och ny dagkräm, så det känns som att även hyn har fått en nytändning och mår bättre. Märket, Dr Hauschka, är dessutom helt ekologiskt, vilket känns bra.

3. Jag har köpt nya höststövlar eftersom de gamla hade börjat läcka in i och dessutom var allt annat än fotvänliga.  

4. Jag har köpt lite nya kläder. Men det är inte många plagg för vid det här laget  insåg jag att det var dags att hålla i pengarna så att jag har råd att betala alla "roliga" räkningar som försäkringar, a-kasseavgift och  avbetalning på CSN.


Det här har jag planer på att börja med också.

1. Äta mindre godis och snabba kolhydrater. Jag är ofta disciplinerad när jag bestämmer mig för något. Men när det gäller att minska på chokladätandet är det svårt. Någon som har något tips?

2. Börja ta lunchpromenader. Jag blir ofta så himla trött på eftermiddagen och lite frisk luft kanske kan ge mig ny energi. Dessutom blir det bra motion när man inte alltid hinner röra sig så mycket på kvällarna. Med en timmes lunchrast hinner jag med en promenad utan stress.


Så mot nya mål, vänner!


Dagens Umeåväder: Sol och + 18 grader


  

Presentation


Foto:Pär Wretling

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards