Alla inlägg den 4 april 2012

Av Jeanette Johnsson - 4 april 2012 14:28

 

Glad Påsk på er. Nu har fjällen invaderats och än värre lär det bli i morgon, på skärtorsdagen. Norrmännen har påsklov denna veckan så redan förra helgen började allt folk komma. Påsken är den stora högtiden i fjällvärlden. Då är det ingen stuga som står tom. Det är långa köer i affärerna och folk överallt. Man hör skotrarna dygnet runt. Det verkar finnas en morgontur, en dagtur (som oftast varar hela dagen), en kvällstur och en nattur,  när det gäller att åka skoter. Och i slalombackarna är det säkert full fart, där har jag av förståelig anledning inte varit denna veckan (skenan sitter kvar på benet).


Det är roligt när det lever upp lite. I morgon kommer Robins syster med familj och stannar hela påskhelgen. Det blir mysigt. Förhoppningsvis blir det en eller flera turer upp på fjället. Det är där man ska vara när det är påsk. Sitta med en kopp varm choklad i en snödriva och vända ansiktet mot den värmande solen. Jag ska njuta dubbelt upp för förra året jobbade jag hela helgen.


 

Det har faktiskt varit en del vårkänslor de senaste dagarna trots att det var – 15 grader när vi vaknade i måndags.
Strömstaren stod och dansade vid iskanten en dag. Ån forsar av lycka igen – isen har nästan släppt helt nu nedanför huset. Flera dagar har jag fått ha solglasögon när jag går ut. Fåglarna sjunger av glädje. Och det är nästan ljust till nio på kvällen nu. Härligt.


Jag är egentligen en vinterälskare av starkaste sorten. Jag mår riktigt bra när termometern går ner mot – 20 grader och rimfrosten skiner i träden. Men trots det så gillar jag vårtecknen jag ser, det måste jag medge. Sommaren är faktiskt inte så dum den heller.


Idag har jag bakat. Jag gav mig på Leilas ”rocky road cup cakes”. Men jag kan konstatera att jag blir ingen Leila heller, lika lite som jag blir någon Anja Pärson i slalombacken. Jag har inte smakat på muffinsen ännu, men det är säkert inget fel på smaken, men de ser inte så värst proffsiga ut. Fast om de är goda så gör det väll inte så mycket.


Ha en riktig glad påsk allihop; njut av vårvädret (om det dyker upp) och ät mycket ägg och påskgodis.


Kram


Dagens Joesjöväder: + 2 grader, snöar och blåser.


Presentation


Foto:Pär Wretling

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards