Alla inlägg den 14 april 2012

Av Jeanette Johnsson - 14 april 2012 15:47

 

Det är redan en vecka sedan det var påsk och vardagen är tillbaks. Men det var en riktigt härlig påsk. En äkta fjällpåsk. Nästan varje dag var vi en stund uppe på Södra Storfjället och satt i solen och njöt med fika. Så här glad var William, Robins systerson, när vi var uppe på fjället vid Autjejaure.


 

Utanför huset satte vi upp lite påskris för att göra det lite påskfint.


 

På långfredagen var jag och Robin uppe en snabb tur själva på fjället. Här har vi utsikt över gården där vi bor. Till vänster nere i bilden syns platsen där vi bor. På bilden syns först bagarstugan och sedan Robins brors hus och garage. Efter det, skymt av träden, finns vårt hus. Det var häftigt att se det så här från ovan.


 

Lite senare på långfredagen tog jag och Robin med Christoffer, en av Robins sytersöner, ut på Jovattnet och fikade. Christoffer hittade jättefina istappar, många såg ut som skulpturer. Vi hade kvar flera av dem utanför huset tills för några dagar sedan, då smälte de bort. Här har han hittat en jättelång istapp som ser ut som ett svärd nästan.


 

På lördagen tog jag och Robin med alla tre barnen (Christoffer, Mita och William) ut på en fjälltur. Det var så ljuvligt väder. Vi satt och njöt av varm choklad, mackor och muffins en bra stund.


 

Här är Robin ute och går på fjället. Jag vänjer mig aldrig vid de här fantastiska vidderna. Det är så vackert.


 

När vi kom hem hade Mita och William somnat i skoterpulkan. Eller nej, det hade dom inte. Dom bara försökte lura oss att dom sov. Men visst ser det skönt ut att vara nerbäddad i pulkan?


 

På påskdagen var vi ute hela gänget på fjället. Här håller Robin, Marie och Mita på att få till elden för att grilla korv och steka souvas.


 

Här är stugan vid Autjejaure. Den ligger så vackert.


Hoppas att ni hade en lika fin påsk som jag och njöt av det fina vädret (om det nu var fint väder hos er).


Dagens Joesjöväder: + 4 grader och sol. Snödjup: 93 cm.

Presentation


Foto:Pär Wretling

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards