Direktlänk till inlägg 28 april 2008

Bokslut avseende verksamhetsåret 2007

Av Jeanette Johnsson - 28 april 2008 21:39

Jag antar att rubriken verkligen lockar till läsning? Får ni inte en längtan efter att sätta er i den skönaste fåtöljen med ett glas vin och bara njuta av några timmars bokslutsläsning? Era ögon glittrar till av ord som konjunkturnedgång, finansieringsanalys och resultatkapacitet.
Jaså inte? Ja då, är ni ungefär som jag. Det var inte med den största entusiasm som jag tog itu med att läsa igenom kommunens bokslut i eftermiddags. Torrt, tråkigt och komplicerat.

Så var det då dags för kommunfullmäktige i kväll. Då skulle jag får höra alla dessa konstiga termer i stället för att läsa dem. Jag sitter och halvsover i en och en halvtimme. Politikerna tar till och med fikapaus för att orka diskutera 2007 års budget halva natten. Själv blev jag mer och mer stressad. Klockan närmade sig tiden för deadline med stormsteg. När debatten hettade till och politikerna så smått började att angripa varandra då insåg jag att jag måste gå. När jag väl kunde få ihop en artikel som var intressant då fick jag resa mig och småspringa till redaktionen. Frustrerande!

När jag sedan kommer till redaktionen har jag 40 minuter på mig att skriva en artikel om en debatt som jag inte ens kunde höra slutet på. Av de 40 minutrarna tar det en halvtimme att lägga in en bild eftersom datasystemet är så hårt belastat på kvällen när alla redigerare är i gång. Det blir tio minuter över för att skriva artikeln. Det går men det kanske inte är att rekommendera. Så i morgon kan Jönköpings-Posten och Värnamo Nyheters läsare få en fantastisk inblick i Vaggeryds kommuns ekonomiska situationen. Jag hoppas att de tänker ungefär som en av politikerna på fullmäktige som sade så här:
– Jag tycker att det är väldigt roligt att läsa årsredovisningen. Man lär sig väldigt mycket, kanske till och med sådant som man inte vet innan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette Johnsson - 26 oktober 2013 12:50

  Hej, Rubriken, snö ovh en leende bebis, visar vad som just nu gör mig väldigt glad. Livet som mamma är härligt och förvirrande. Att få se Milton le och utforska den nya världen som han kommit till är fantastiskt. Men det är verkligen en ny vär...

Av Jeanette Johnsson - 7 oktober 2013 18:38

  Hej, Nu har vi varit hemma från sjukhuset i lite mer än en månad. Den här bilden är från kvällen när vi kom hem. Då var han inte stor. Nu väger han snart fem kilo och känns som en "riktig bebis". Innan var han så smal och liten, det kändes som...

Av Jeanette Johnsson - 21 augusti 2013 17:25

  Nu är han född, vår älskade Mr. Pytteliten. Sex veckor för tidigt kom han. Det var väldigt oväntat at han skulle ta sig ut så tidigt. Jag var snarare beredd på att få gå över tiden och bli så stor så att jag knappt kunde röra mig. Men jag blev i...

Av Jeanette Johnsson - 11 juli 2013 21:48

  Jag har åkt så långt vägen går. Ja, ända tills det blev stopp. Här slutar nämligen vägen. Jag har hamnat i Ammarnäs. Jag bevakar filmfestivalen, med dokumentärfilmer, med det passande namnet "Far far away".     Det är vackert här, som på ...

Av Jeanette Johnsson - 9 juli 2013 17:02

  Veckan i södra Sverige avslutades med en tur till Styrsö i Göteborgs skärgård.     Jag och min vän Petronella sov en natt på ett vandrarhem där.     Så här fint låg vandrarhemmet, inbäddat i grönska. Precis som på många öar så finn...

Presentation


Foto:Pär Wretling

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<<
April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards