Alla inlägg den 25 april 2008

Av Jeanette Johnsson - 25 april 2008 17:02

Jag har genomgått en förvandling. Förut var jag en journalist som såg det där med fotograferandet som ett nödvändigt ont. Nu är jag både journalist och fotograf. Ja, jag kan inte jämföra mig med de professionella fotograferna. Men jag är förvandlad.

Jag har precis kommit hem från en fantastisk fotokurs i Kalmar. Vi var femton ovetande reportrar som tidigare bara har satt fingret på avtryckaren och hoppats på att bilden blev användbar. Ungefär så i alla fall. Men nu... Jag drömmer till och med om att jag fotograferar och över allt ser jag bilder. Nu tänker jag på ljus, skuggor, häftiga effekter och sådant som bara har gått mig förbi tidigare för att jag har använt fel sida av hjärnhalvan.

När jag satte mig på tåget hem från Kalmar idag så var det som att jag hade en helt ny kamera med mig i väskan trots att jag vet att det var exakt samma kamera som jag hade med mig till kursen. Det var inte bara kameran som kändes ny utan även min hjärna.

Nu ska det inte bli tråkiga uppställningsbilder mer. Jag är laddad inför nästa vecka på jobbet och hoppas att inspirationen i att hitta den bästa vinkeln (och inte den snabbaste) lever kvar länge.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Foto:Pär Wretling

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<<
April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards