Alla inlägg den 7 juli 2008

Av Jeanette Johnsson - 7 juli 2008 11:17

Ja, så var den avklarad. Min och vännernas fest. Det skulle bli tidernas fest och det blev det faktiskt också. Alla 76 personer verkar ha haft riktigt kul och det var precis det som var meningen. Själv somnade jag klockan tio i söndagsförmiddag. Jag och mina nattgäster satt länge och pratade på vardagsrumsgolvet. Vi pratade om vad vi skulle göra i morgon (under söndagen) när en av kompisarna säger:- I morgon är i dag. Ja, inte är det lätt att hålla reda på vilken dag det är efter en så fantastisk kväll, natt och morgon. Till slut somnade vi av ren utmattning. Jag vaknade klockan elva i änden av min kompis madrass och insåg att jag nog skulle ta mig till sängen. Sov tre timmar (med timman på madrassen) och sedan var det upp igen för att ta avsked till första gästen som skulle ta tåget hem. Det var länge sedan jag var vaken så länge, över ett dygn i sträck. Men än finns ungdomstakterna kvar med andra ord. Kvällen bjöd på allt som en bra kväll ska innehålla; god mat, bra liveband, underbara vänner, festsånger i köket, bugg, disco och mycket mycket mer. Som vanligt på sådan här fester så blickar man tillbaks på åren som har varit. Man skrattar åt gamla minnen tillsammans med vänner som var med på den tiden när man var yngre. Liv som man har levt tidigare dyker upp och kan göra en lite förvirrad. Vissa saker i de åren som har försvunnit saknar man förstås. Men så vänder man blicken mot framtiden och inser att det gamla tillhör historien. Det var bra då och minnena är fantastiska, de kommer alltid att värma hjärtat men det livet skulle inte vara lika kul idag, tio år senare. Nu är det en ny tid som ska ge nya underbara minnen och som skapar nya drömmar. Och många nya härliga minnen skapades på festen. Vi hade så otroligt kul. Under söndagen var det städning som gällde. Det gick ganska fort. Äta lite och sedan var vi tre kompisar som snackade om att se någon film. Men en av kompisarna gick och lade sig på madrassen vid åtta på kvällen (då hade hon redan sovit i soffan ett tag). Så vid niotiden var även jag i säng. Nu är det ny dag och vardag igen.

Presentation


Foto:Pär Wretling

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards