Alla inlägg den 8 juli 2008

Av Jeanette Johnsson - 8 juli 2008 19:18

Är det inte underbara fester så är det någon annan anledning till att man inte får de timmarna sömn som man behöver. I natt sov jag undefär tre timmar. Natten före var ingen jätteskön sömn heller.

Jag har nämligen spöken i lägenheten. Om det är spöken i den bemärkelsen som man brukar kalla spöken vet jag inte. Det kan lika gärna vara hjärnspöken. Det låter ju troligare än att ett elakt spöke helt plötsligt har flyttat in i min lägenhet när jag har bott här så länge. Men något konstigt är det. Något som inte går att sätta fingret på. Något som är oerhört obehagligt. Till det kommer oerhört skrämmande mardrömmar. Så verklighetstrogna drömmar så att jag inte ens är säker på att jag drömmer.

Det kanske följde med någon gammal ond ande från bruket efter festen? Det kanske var påsättaren som ville se någon annan miljö. Eller så är det ren och skär inbillning.  Men en stilla undran; varför började kyrkklockorna att ringa kvart i ett i natt?

Presentation


Foto:Pär Wretling

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards