Alla inlägg den 5 augusti 2011

Av Jeanette Johnsson - 5 augusti 2011 12:48

Hej,

Även om jag inte jobbar på fjället så har jag faktiskt haft en fantastiskt fin arbetsmiljö i sommar. Det är inte många dagar som jag har suttit inne vid datorn en hel dag och bara skrivit. Ofta har jag varit ute på vägarna. Det har blivit väldigt många mil per dag. Men det har varit vackra timmar.


   För en tid sedan var jag i Torvsjö, i närheten av Åsele.


   Torvsjö kvarnar är vackert.


   Gamla fina gårdar finns det lite över allt här i norrland.


   Många hässjar fortfarande sitt hö. De hässjar inte allt hö, men för traditionens skull så brukar det vara några hässjor på varje åker. Fint.


   Tre gånger i rad nu när jag har åkt förbi här så har rovfågeln suttit på samma ställe. Jag tror att det är en örn.


   Här är jag i Ängesdal, utanför Tärnaby, ligger väldigt vackert med fjällen och sjön.


   Här var jag ute på ett jobb hos glaskonstnären Monica L Edmondson i Tärnaby. Fin utsikt från glashyttan när hon jobbar.


   Den här hunden mötte jag när jag var och gjorde ett reportage om fjällbotaniska trädgården i Hemavan.


   Lunchpauserna kan också vara väldigt fina. Här om dagen tog jag med min lunchsallad ner till en brygga vid Volgsjön i Vilhelmina. Det var två dagar den här veckan som det var strålande sol och riktigt varmt. Annars är det ovanligt att det blir samma värme som vid kusten eller i södra Sverige.


Jag fick reda på igår att vikariatet här i inlandet förlängs med en vecka. Känns jättebra!


Dagens Joesjöväder: Moln, lite regn och + 12 grader

Presentation


Foto:Pär Wretling

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards