Alla inlägg den 11 augusti 2011

Av Jeanette Johnsson - 11 augusti 2011 12:44

Hej,

Mina turer fram och tillbaks på de vackra norrlandsvägarna fortsätter. Det är ju fantastiskt att kunna ha så här vackra resvägar och när man dessutom har "Sommar i P1" på radion, då är det inte jobbigt att åka långt.


   Här är ett ställe utanför Dikanäs.


   Utanför Storuman fick jag här om dagen tvärnita för den här tjädermamman och hennes tre ungar. Visst, ser hon lite sur ut? Men det är inte mitt fel att ungarna går rätt ut på E12 utan att se sig för. Det är kul med alla djur som man ser.


   För några veckor sedan tog jag vägen från Kittelfjäll över till Norge när jag skulle till Hemavan. Det var fantastiskt vackert. Jag hade kunnat fota hur mycket som helst om jag bara hade haft tid. Men tid är ju tyvärr en bristvara när man jobbar.


   Vackra Tärnaby. Vägen slingrar sig fram längs fjällen och sjöarna.


   Ja, hela området kring Tärnaby är vackert.


   Norrland är speciellt. Vackert både med och utan snö.


Nu ska jag snart ge mig ut igen på nya uppdrag, med en nyservad redaktionsbil den här gången. Känns bra.

Dagens Vilhelminaväder: + 7 grader och halvklart väder 

Presentation


Foto:Pär Wretling

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards