Alla inlägg den 12 oktober 2009

Av Jeanette Johnsson - 12 oktober 2009 19:53

Ibland tror jag till och med själv att det är något fel på mig. Andra har sagt det många gånger men jag har liksom slagit dövörat till. Det handlar om min kallblodiga själ eller tvärtom kanske; jag måste vara en väldigt varmblodig människa för jag trivs som bäst när det är riktigt kallt inomhus. Jag sover alltid med öppna fönster även mitt i vintern. Men i natt vaknade jag och tyckte att det var lite kallt. Äh, tänkte jag och lade mig på andra sidan för att somna om. Men så bestämde jag mig för att dra igen fönstret litegrand. Jag kollade då till på termometern och det visade sig att det var 13 grader i rummet. Då började till och med jag undra om jag är galen eftersom jag ändå bara tyckte att det var lite kallt.


I dag har det varit en bra måndag. Jag hoppas att den fortsätter på samma vis. Vi har träffats med gruppen ( i klassen) som vi gör nästan varje dag. Och det är härliga människor så bättre kan man knappt börja sin vecka. Sedan hade socialdemokraterna, vänstern och miljöpartiet någonslags valupptakt, inför nästa års val, på Universitetet. Tomas Östros pratade bland annat. Vi hade ingen aning om vad som pågick men hörde att någon pratade, vi gick dit och hörde fem minuter och fick gratis fika. Perfekt!


Sedan var jag och gjorde test för att eventuellt vara med i en forskningsstudie om stress (alltså vara en av dom som de forskar kring). Mina svar visade att jag var tillräckligt stressad för att få delta. En av de få gånger som det är bra att vara stressad alltså. Men samtidigt kände jag när jag svarade att för ett halvår sedan hade svaren blivit helt annorlunda. Då hade jag fått maxpoäng på hur stressad en människa kan vara och det är så härligt att veta att det går åt rätt håll. Nu ska jag i tre nätter sova med en speciell klocka som mäter min sömn. Ska bli kul. Än är det bara uttagningstester så vi får se om jag kommer med i undersökningsgruppen. Först och främst måste jag ju besluta om jag inser att jag hinner vara med, det ska ju inte bli en extra stressbörda. Men det känns som en intressant grej och dessutom ett jätteviktigt område att forska kring.


Efter plugget och stresstestet kom en kompis förbi som jag inte har sett på flera år. Han var på genomresa. Så det var kul. En lite annorlunda måndag men bra. Hoppas att hela veckan fortsätter så här.

Presentation


Foto:Pär Wretling

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards