Alla inlägg den 31 oktober 2009

Av Jeanette Johnsson - 31 oktober 2009 14:58

Jag har inte skrivit här på bloggen på ett tag. Det beror på att det är tentatider. Så det här är vad jag kollar på hela dagarna:


  


Lagboken, anteckningarna från föreläsningarna och gamla tentor för att se vad jag kan och var jag bör läsa in mig mer på. Ja, på måndag är det dags. Det är synd att kursen redan är slut. Den har varit jätteintressant och lärorik.


Igår, fredag, var det en paus i tentapluggandet. Då var Petronella på besök i stan. Så vi hade en hel "må-bra-dag". Det innebär att vi gick runt i stan och kollade i affärer, åt sushi till lunch och tog en långfika på ett café. Vi var på stan i princip från affärerna öppnade och tills det hade blivit mörkt. Sedan gick vi hem och lagade taco. Dagen avslutades med en film (music and lyrics med Hugh Grant och Drew Barrymore - kan varmt rekommenderas) och vinterns första koppar glögg. Så borde fler dagar vara, då fylls energi på igen.


  


Och energi behövs. För nu i helgen är det slutspurt på tentapluggandet. På måndag klockan nio börjar tentan. Vi var uppe redan 06.40 idag för Petronella skulle iväg tidigt. Det gjorde att jag redan har hunnit få ganska mycket gjort, vilket är väldigt bra. Nu är det dags att ta tag i tentapluggandet igen.

Ha det bra i höstmörkret.

Presentation


Foto:Pär Wretling

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards