Alla inlägg den 3 augusti 2009

Av Jeanette Johnsson - 3 augusti 2009 13:01

I fredags flyttade jag ut från min lägenhet på Backegårdsgatan i Värnamo. Jag kände faktiskt inte så mycket alls när jag stängde dörren för sista gången. Jo, förresten, jag kände en oerhörd lättnad över att flyttstädningen äntligen var avklarad. Men jag har inte hunnit känna efter hur det är att inte bo där längre.


Nu har min semester börjat på riktigt. Förra veckan kändes inte som semester eftersom jag ägnade mig åt superstädning och flyttning. Men nu såg jag till att börja semestern direkt. I lördags morse åkte jag och Jennie, syster, till Falköping. Där mötte vi upp min kompis, Petronella. Sedan var vi på Falbygdens Ost. Vi åt en jättegod lunchbuffé där i princip allt var gjort av ost. Ostpaj, hård ost, mjuk ost... Men det var många olika sorters kex oxkså samt melon och vindruvor. Därefter åkte vi och lämnade av Jennie hos en kompis i Broddetorp; en riktig idyll vid Hornborgarsjön.

Jag och Petronella åkte vidare till hennes föräldrar en bit bort. Det är så vackra kruviga grusvägar med mycket kullar och ängar i de trakterna. Varenda hus ser ut som på ett vykort nästan. Det är väldigt vackert.


Det har varit en riktigt avslappnad helg. Vi har njutit av alla blommor, det fina vädret och tystnaden på landsbygden. Trädgården där är som en oas av blommor. Det är så vackert. Vi har desutom fått utsökt mat och gott fika av Petronellas föräldrar. Det var som att bo på hotell. Kunde inte bli bättre. På hemvägen igår åkte vi förbi Ekorrnahultsvallen med många olika sorters fornlämningar. Jag tror att jag har varit där på skolutflykt när jag gick i fyran.


Nu har jag några dagar i Dalstorp. I eftermiddag, eftersom det ändå ösregnar, tänkte jag gå igenom alla kassar med grejer som jag behöver nu eller i höst. Det är en salig röra på allt just nu. Dessutom har jag insett att jag har ställt en del saker som jag behöver nu i sommar i huset där mina grejer ska förvaras tills jag kommer tillbaks. Och tvärtom, så har jag missat att ställa dit en del saker som jag inte kommer att behöva. Så jag får ta och organisera upp det här en dag.

Presentation


Foto:Pär Wretling

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards