Alla inlägg den 2 augusti 2008

Av Jeanette Johnsson - 2 augusti 2008 18:37

Nu väntar en ny tid på jobbet. I går, fredag, var sista dagen som jag och "mina" grabbar jobbade ihop. Vi hade avslutning på piren i Jönköping tillsammans. Åt gott och hade det trevligt i det varma sommarvädret. Men det var förstås en konstig känsla också. Nu ska vi inte jobba mer ihop. Den ena mannen ska sluta på redaktionen. Och den andra ska vara pappaledig i några månader. Så nu vet jag inte alls hur hösten blir. Håll tummarna för att det kommer några bra och trevliga människor och jobbar med mig.


Men innan jag börjar oroa mig för hösten så ska jag ha semester. I morgon, söndag, är min sista jobbardag på två veckor. Två veckor går tyvärr alldeles för fort. För några dagar sedan hade jag ångest för att semestern snart är slut trots att den inte ens har börjat. Men det har jag nog kommit över. Nu ser jag bara fram emot allt kul som jag ska göra. Redan måndag morgon börjar mitt kringresande - jag trivs ju bäst när jag är på resande fot under semestern. Först blir det Göteborg för att hälsa på min före detta kombo (som jag saknar väldigt, lägenheten är tom utan henne). Sedan blir det Grebbestad med några vänner. Hem till Dalstorp och åka därifrån för att se Mamma Mia på Scandinavium. Sedan hem till Värnamo på natten. Morgonen därpå till Trosa i några dagar (har aldrig varit där, lär vara en idyll vid havet, hoppas på det) och sedan avslutas semestern i underbara Strömstad hos min älskade släktingar som jag tycker så mycket. Så det är uppbokat varje dag. Allt är precis som vanligt alltså. Precis som jag vill ha det.


Presentation


Foto:Pär Wretling

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards