Alla inlägg den 23 augusti 2008

Av Jeanette Johnsson - 23 augusti 2008 23:06

Jag har varit nära att köra på tre personer i dag. Inte för att jag var ouppmärksam. Tvärtom hann jag stanna i god tid, så jag fick aldrig hjärtat i halsgropen. Men det kändes som en sammansvärjning. Först var det ett litet barn som rusade ut framför bilen när jag kom från jobbet. Han stod och hoppade framför bilen och trodde att han retade mig när han i själva verket kunde varit död om jag inte varit uppmärksam i just den stunden.

Den andra personen var en vuxen, förmodligen drog- eller alkoholpåverkad man, som gjorde ungefär likadant som det lilla barnet. Det hände när jag åkte hem från kräftskivan. Där var hastigheten betydligt högre, det var kolsvart och mannen hade inga reflexer. Så han hade man kunnat missa utan problem och kommer man i 90 km/h är det inte lätt...

Den sista som jag höll på att köra över var en nära vän. Jag visste inte att mina vänner åkte i bilen framför. Men chauffören stannade till vid vägkanten. Han slänger upp dörren och kliver rakt ut i gatan. Tre gånger på samma dag... Varför?

Av Jeanette Johnsson - 23 augusti 2008 22:51

Så var det helg igen. Jobbhelg. Sedan i onsdags har min kropp inte velat vara med. Den har varit så oerhört trött och vill helst bara ligga i soffan med favoritfilten. Men det går inte. Jag har ett jobb att sköta.


Men ikväll har jag varit på en jättemysig kräftskiva med nyfunna vänner i Mentorsprogrammet. Det var ett fantastiskt ställe vi var på, hemma hos en tjej som är med i mentorsprogrammet. Hon och hennes sambo bodde i ett stort herrgårdsliknande 1800-tals hus. Så snyggt. Kräftskivan hölls i jordkällaren. En riktigt gammal jordkällare av sten med plats för långbord med vit duk. Det var levande ljus på kandelabrar (öh, stavas det så?) och när dörren öppnades syntes sjön precis utanför. Detta är Småland när det är som bäst.

Sedan kom jag hem och det första som hände när jag kom hem var att lampan i vardagsrummet gick sönder. Det var inte bra. Lampan i hallen har nämligen varit trasig i nästan två år utan att någon har bytt den. Vad gör egentligen hustomtarna nu för tiden? Det är ganska mörkt här nu. Lite hjälp vore på sin plats.


Presentation


Foto:Pär Wretling

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards