Alla inlägg den 4 februari 2009

Av Jeanette Johnsson - 4 februari 2009 17:08

I dag var jag nere i centrum i Skellefteå. Gick förbi "Möjligheternas torg" och kände, som jag brukar göra här, att det finns så mycket möjligheter i livet. Jag tog Skellefteå-Guiden" (gratistidning) som stod i ett ställ utanför ett café. Jag frilansade åt dem när jag bodde i Skellefteå. Med ens startade drömmarna om frilansandet igen. En dag ska jag göra verklighet av drömmarna och frilansa på heltid igen. Jag har en plan för hur jag ska nå dit. Men jag vill inte avslöja den ännu.


Sedan var jag inne på Clas Olsson. Mycket lägligt så hade de en stegräknare billigt. Igår kväll var jag nämligen inne på motiomera.se och anmälde mig. På den sidan kan man skriva upp hur mycket man går varje dag. Det är en tävling mot sig själv. Jag har en rutt som jag ska gå (alltså bildligt, inte i verkligheten) från Värnamo till Lidingö. Ville helst gå ända hit till Skellefteå. Men det gick tydligen inte att gå så långt. Min tanke var att börja när jag kom hem. Jag har en stegräknare liggande där hemma. Men när jag såg den här på Clas Olsson så slog jag till. Det är ju nu när jag är ledig som jag kommer att gå som mest. När jag jobbar sitter jag bara still vid datorn. Jag satte på mig stegräknaren med en gång. När jag kom hem från stan (eller staaaan som det heter här) så var det slappande som gällde en stund. Jag och Musta låg i varsin ände av soffan och såg på en film från 1970-talet. Sedan var det dags för eftermiddagspromenad. Det var oerhört skönt ute även idag. Vi gick över en timma i rask takt och det hade vi nog gjort även utan stegräknaren men det blev ännu lite roligare nu. Man mår så bra av så här mycket frisk luft. Just nu visar stegräknaren på 12 632 steg. Då har jag kvar kvällspromenaden och hade inte köpt den när jag tog morgonpromenaden. Så jag har gått betydligt fler steg egentligen. Någon som känner för en utmaning? Den som går flest steg på en vecka vinner? Mamma? Jennie? Någon? Jag ser det snarare som en utmaning mot mig själv. Men det är alltid kul att tävla. Jag har börjat att komma i gång med träningen allt mer. Gymmix två gånger i veckan, ridning en till två gånger i veckan och sedan promenader är planen. Jag börjar komma in i det ganska bra nu.


I morgon klockan nio fortsätter färden norrut. Då ska vi norr om polcirkeln, till Jokkmokks marknad. Lite jobb kommer det att bli. Ska skriva ett reportage om det när jag kommer hem. Men sådana jobb är alltid kul och den största delen av tiden kommer jag ändå att vara ledig. På vägen blir det förmodligen en paus vid vattenfallet Storforsen också och lunch är planerat till Älvsbyn. Jokkmokk, here I come.

Presentation


Foto:Pär Wretling

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards