Alla inlägg den 11 juni 2008

Av Jeanette Johnsson - 11 juni 2008 23:23

I dag har jag testat på geocaching och jag är fast. För er som inte vet vad denna ganska nya "sport" går ut på så kan jag förklara det. Geocaching handlar om att du går runt i naturen och med hjälp av en gps så letar du efter en skatt som kan bestå av en klädnypa, ett hårspänne och en plastanka. Ungefär så. Ja, det kan ju låta ganska fånigt. Men det är riktigt kul.

Vi skrev in kordinaterna i gps:en sedan gav vi oss ut på olika ställen i Skellefteå. När gps:en piper stiger spänningen. Nu är du riktigt nära och då gäller det att börja leta under stenar, i trädklykor eller på andra konstiga ställen. Geocaching kombinerar spänning och vacker natur. Kan det bli bättre?

Jag har redan kollat att det finna flera gömmor i Värnamotrakten och några ganska nära redaktionerna i Vaggeryd och Skillingaryd. Problemet är att jag inte har någon gps. Men det lilla problemet ska vi nog kunna lösa.

För er som är intresserade kan ni gå in på www.geocaching.com eller www.geocaching.se.

Presentation


Foto:Pär Wretling

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards