Alla inlägg den 25 juni 2008

Av Jeanette Johnsson - 25 juni 2008 23:31

Jag måste tipsa om en underbar låt och en lika underbar dans till. Gå in på youtube.com och sök på "the stovel dance". Då hittar ni the travelling strawberries som är ett norskt band som har gjort the julekalender. Det här kan lätta upp den deppigaste och allra gråaste dagen. Det är helt enkelt underbart.

" I can hopp, I can run and it´s very very fun...".

Av Jeanette Johnsson - 25 juni 2008 23:23

I kväll var det dags att planera den stundande 30-årsfesten. Vi är sju personer som ska hålla i festen ihop. Vi började planera festen redan i mars. Men av någon anledning så blev det sedan väldigt lugnt, för att inte säga stiltje, på planeringsfronten. Inbjudningskorten kom ut först förra veckan. Så vi kanske inte är snabbaste gänget.

Men nu har som sagt slutspurten satts in. Med sju olika viljor så kan det bli lite diskussioner om mna säger så.  Det var en intressant planeringskväll. Trots att viljorna ibland går åt olika håll; en del vill planera in i minsta detalj och andra vill planera i stora drag och sedan komma i säng snabbt. Men detta ledde också till ganska många skratt för det är ingen som är långsur utan alla kan ta det med glimten i ögat och det är så skönt.

Vi bestämde vad vi ska göra för mat och jag fick stränga order att inte laga till fil och flingor. Förstår inte alls varför. Lever inte alla på fil och flingor som jag? Det är ju det bästa som finns, speciellt nu på sommaren när man kan ha jordgubbar i filen också.

Av Jeanette Johnsson - 25 juni 2008 12:24

Hej allihop, Jag har varit lite dålig med bloggandet på sista tiden. Det beror på en rad olika saker; ont i örat, midsommar och andra saker som skulle fixas. Men örat verkar må bra igen, tack och lov. Och midsommar var fantastisk.Jag firade midsommar i Strömstad hos mina kusiner. En kompis från Värnamo var med. Hon fick en beundrare och fick höra de vackrast ord från honom. Det kan vara bra att poängtera att det absolut inte var en flirt dem emellan. Men han sade att hon var rolig och hon var till och med smålänning (det sade i en positiv anda, om någon nu trodde något annat). Han sade till och med att hon var snyggare än Britney Spears. Och det bästa av allt; han var nykter och är alltid totalt ärlig. Men det lär inte bli något bröllop där av olika anledningar. Men ett fint och roligt minne är det. Ja, Strömstad är underbart. Vad vore livet om man inte ibland fick stå högst upp på en klippa och känna doften av hav? Det är frihet.Men nu är det vardag och nya tag. Nu gäller det att ge järnet till semestern i augusti. Men det är inte alltid lätt. Jag har börjat komma in i att vara ledig; först Skellefteå och nu Strömstad. Jag har alltid en seg start när jag ska komma in i vardagen igen och det tar alltid emot lite. Även om jag gillar mitt jobb väldigt mycket, och får träffa många fantastiska människor, så är det ändå väldigt skönt att vara ledig och bara ta dagarna som de kommer.

Presentation


Foto:Pär Wretling

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards