Alla inlägg den 10 februari 2010

Av Jeanette Johnsson - 10 februari 2010 16:34

Igår började fotokursen på Universitetet. Var i princip bara introduktion och en kort föreläsning igår. Men det känns oerhört inspirerande. Så idag fick kameran följa med ut i skogen i den underbara februarisolen. Idag var första dagen som jag kände att solen faktiskt värmer nu igen.


  


  


  


  


Det är för övrigt väldigt mycket snö, som jag har påpekat innan. I helgen rasade delar av taket på en idrottshall in här i Umeå. Snön blev för tung. Det konstaterades att det var 170 cm snö på sina ställen på taket. Så snö har vi gott om.

Av Jeanette Johnsson - 10 februari 2010 16:19

  


"Somliga går med trasiga skor, säg vad beror det väll på. Gud fader, som i himmelen bor, kanske vill ha det så". Han sjöng där vid den värmande elden på Jokkmokks marknad. Allt var så härligt i nattmörkret. Men faktum kvarstod; jag var en av de där somliga med trasiga skor. Dragkedjan gick plötsligt sönder under helgen i Jokkmokk. Som fattig student får man lösa det. Här kan man inte hänga läpp. Medicinen är att ta ett par byxor med snörning där nere, knyt åt och dra sedan på termobyxorna. Då sitter skon ganska bra ändå. Med betoning på ganska.


Igår räknade jag mina få slantar som CSB skickar med långa mellanrum. Jo, det skulle gå. Det får bli nudlar som vanligt och ingen fläskfilé. Men jag har inget behov av fläskfilé eller hummer. Så jag köpte ett par nya vinterskor. Det fanns inte ens en dragkedja som kan gå sönder. Några av mina norrländska vänner skulle nog bli stolta när de såg skorna. De är både rejält varma, vattentäta och materialet andas. Dessutom var de på rea, kan det bli bättre? 


Idag var det dags att ge sig av ut i skogen och prova det nya köpet. Tyvärr var det bara - 10 grader och jag som ville prova skorna på allvar. Men det får vänta. Kanske till Jokkmokks marknad nästa år.

Presentation


Foto:Pär Wretling

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards