Alla inlägg den 26 februari 2010

Av Jeanette Johnsson - 26 februari 2010 11:42

Det gäller att se detaljerna i helheten. Det är de små delarna som kan vara genialiska. Det är de där små kornen som kan leda till äkta långa hjärtliga skratt. En sådan man är Atle Johansen. Igår hade Norrmejerier bjudit in till en gratis föreläsning md tre olika coacher. Det var gratis och på 90 minuter hade alla biljetter gått åt. Jag kom på reservplats och lyckades få en biljett. Det var häftigt att komma in i Folkets Hus största sal och se hur närmare 1000 personer satt där. Och jag tror inte en enda person i publiken kunde låta bli att skratta när Atle Johansen springer in på scenen. Han var genial med sin stå-upp-komik som blandades med allvar om att det är viktigt att älska sig själv. Ta chansen att se honom om han kommer till en stad nära dig.


Jag läste precis en artikel om en kvinna som lagat havregrynsgröt på Abisko Fjällstation i 17 år. En bit in i artikeln frågar journalisten hur hon gör:

- Hur jag gör? Först kokar jag upp vatten. Sedan lägger jag i grynen.

Då står det i texten: Det låter så enkelt när hon beskriver det.


Ja, allvarligt talat. Hur kokar man gröt om man inte häller i vatten och gryn? Jag brukar säga att det inte finns några dumma frågor. Det är helt enkelt journalistens roll att ställa de där riktigt dumma frågorna också. Men här går det nästan ett steg för långt och det blir riktigt komiskt av det hela.


En annan sak som nyss fick mig att skratta gott är Arne Qvick. Ni vet, han som sjöng Rosen. Tyvärr hittade jag inte det här klippet på You Tube. Men ni som har Spotify kan söka där. Han sjunger en låt som heter "Hem till norrland". Det är så dåligt att det blir bra. Leta upp den, så kommer er dag att ljusas upp med ett skratt.


Ha det gott allihop!


Dagens Umeåväder: - 3 grader och mulet. SMHI varnar för kraftiga snöfall till kvällen.

Presentation


Foto:Pär Wretling

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards