Alla inlägg den 9 januari 2009

Av Jeanette Johnsson - 9 januari 2009 19:46

Detta är första helgen på över ett halvår, om det räcker, som jag inte har något planerat. Eller när jag tänker efter är det förmodligen första gången på flera år. Fast det är ioförsej planerat att jag ska ha en oplanerad helg. Så det kanske inte räknas som en oplanerad helg?

Jag har bestämt att jag bara ska ta det lugnt; sova länge, rida, ta promenader, fika med en kompis, mysa framför tvn och se "Kautokeinoupproret". Jag har beställt filmen och idag låg den på hallmattan när jag kom hem. Så jag ser fram emot en härlig stund med samisk historia, norsk natur och Mikael Persbrandt.

Jag ska inte städa. Har insett att det spelar ingen roll hur mycket jag dammsuger det är ändå lika mycket granbarr över hela lägenheten. Jag ska inte heller tvätta trots att tvättkorgen svämmar över. Och jag ska inte tvätta bilen trots att den är mer brun än blå. Allt det där kan jag göra en annan helg. Det är sådant som jag brukar göra på alla andra lediga dagar så denna helgen ska bli speciell. Kanske börjar jag att ta bort några av tomtarna. Men bara om jag känner för det. För denna helgen ska jag göra vad jag vill och bara slappa utan att bry mig om allt som egentligen borde göras.

Presentation


Foto:Pär Wretling

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards