Alla inlägg den 27 januari 2009

Av Jeanette Johnsson - 27 januari 2009 22:38

I en vecka har jag letat efter ett nytt underställ, lager 2, och jag har kollat på många ställen för att få det så billigt som möjligt. Men jag har inte hittat vad jag ville ha. Det har varit konstig passform, sladdriga, för tunna eller för tjocka och ett par var väldigt bra men lite för dyra (tyckte jag då). Ja, ni vet hur det är. När man vet vad man vill ha, då hittar man det aldrig. I dag hittade jag ett par märkeslångkalsonger. De var perfekta. Det var precis sådana som jag letade efter. Det fanns bara ett fel. Det var dom i särklass dyraste långkalsongerna på denna sidan jordklotet. Men jag bestämde mig ändå för att köpa dom. I det ögonblicket verkade turen komma in i mitt liv. När jag kom till kassan visade det sig att det var 50 % rea på långkalsongerna. Det visste inte ens kassörskan som sade att sådana kvalitetssaker brukar aldrig reas ut. Så det var bara att tacka och ta emot. Nu står jag väl rustad för Jokkmokks marknad. På fredag bär det av, med stopp i Gävle och Skellefteå på vägen.


Men redan i morgon, onsdag, ska jag ut och åka tåg. Jag ska till Stockholm över dagen på fackkurs. Jag har blivit ansvarig för utdelning av presskorten i Jönköping-Värnamoområdet. Det är konstigt men jag hör ofta mig själv säga ja till sådana här saker och sedan i efterhand tänker jag tanken som jag borde ha tänkt före: hur ska jag hinna det här. Fast å andra sidan så tycker jag att det fackliga arbetet är oerhört roligt. Så det finns oftast tid för det. Det är alltid kul att träffa andra likasinnade, så det ser jag fram emot i morgon.

Presentation


Foto:Pär Wretling

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards