Alla inlägg den 1 maj 2008

Av Jeanette Johnsson - 1 maj 2008 23:02

I Vaggeryd finns en alldeles fantastisk liten 12-årig kille som vi på redaktionen har fått tillfälle att träffa flera gånger. Han är inte som andra 12-åringar. Han kämpar för de mänskliga rättigheterna i världen. Han har skrivit brev till både kungen, statsministern och alla de andra ministrarna. Han kräver att de tar tag i frågorna som rör de mänskliga rättigheterna. Han har fått svar också.

Det ovanliga är att han ger sig inte för det. Han fortsätter att trycka på dem. Dessutom använder han ett resonemang, och diskuterar på ett sätt, som de flesta vuxna inte skulle klara av.

I dag gick han först i första majtåget tillsammans med kommunens ledande socialdemokrater. Men han höll inte i en av de vuxnas hemmagjorda plakat. Han höll i FN:s flagga.

När jag ser sådana som han så tror jag på människans framtid. Jag blir så glad. Det skulle inte förvåna mig om han blir statsminister en dag eller till och med ledare för FN. Världen behöver sådana personer.

Presentation


Foto:Pär Wretling

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards