Alla inlägg den 19 maj 2008

Av Jeanette Johnsson - 19 maj 2008 23:39

Ja, nu har även jag nått den magiska gränsen. 30 år. Av den anledningen fick jag ett fint sms från en vän; "grattis tant". Av en annan vän så fick jag ett kort där det stod: "Du är kanske äldre än du någonsin varit...men du är också yngre än du någonsin kommer att bli". Jo, tack, kära vänner för att ni visar mig vägen mot ålderskrisen som ännu inte har kommit.

 Och tack för att ni har gjort den här dagen till något annat än en vanlig tråkig måndag. Kollegorna kom med blommor och vännerna kom till tårtkalaset med skratt och presenter. Ni var många som skickade hälsningar via sms och facebook. Tusen tack.

Det är sådana här dagar som faktiskt ger mig en tanke; det finns mer i livet än jobb, städa och måsten. Några av mina vänner vill nog göra mig uppmärksam på det. Jag fick en bok som heter "en stressig dag". Ett annat tecken var att några kollegor hade tänkt att kidnappa mig en dag fick jag veta. Men de lade ner det projektet eftersom de aldrig vet när jag är hemma. Antingen slutar jag inte den tiden som jag ska eller så har jag något annat inplanerat. Det finns alltid så många måsten. Men så får mina underbara vänner mig att inse att jag har bara ett liv och det kan jag inte slösa bort på att stressa runt mellan massa saker. Man måste njuta också. Det låter ju nästan som att jag har blivit klok nu när jag har blivit så gammal...

Presentation


Foto:Pär Wretling

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards