Alla inlägg den 15 juni 2009

Av Jeanette Johnsson - 15 juni 2009 22:17

Väskan står packad. Den är överfylld med linnen, kjolar, solglasögon och sommarklänningar. Just nu kretsar mina tankar bara kring Kroatien. Snart ligger jag på en strand och låter solen fylla mig med liv och värme igen. På lördag flyger jag mot friheten! Det känns som att jag för en vecka ska få uppleva livet igen. Det senaste halvåret har livet handlat mer om att överleva de stressiga dagarna än om att leva på riktigt. Men nu är det dags att slappna av, skratta och vandra barfota i sommarens värld. Nu är det tid att sitta på en uteservering med en färgglad drink i handen och att ta dagarna som de kommer. Det är dax för semester!  


I dag har sommaren börjat på redaktionen. Vikarierna har introduktionsvecka nu. Den första sommarvikarien kom idag och den andra dyker upp i morgon. Nästa vecka ska de förhoppningsvis vara självgående och det är min uppgift att se till att dom är det. Tjejen som var inne idag har tidigare haft praktik hos oss och är jätteduktig. Henne oroar jag mig inte alls för, hon klarar det här galant. Nu återstår bara att se hur tjejen som kommer i morgon är. Är hon lika bra har vi haft enorm tur i år.

Nästa vecka lägger jag över allt jobb på dom och en av mina ordinarie kollegor. Då får de hålla ställningarna tills jag är tillbaks veckan efter. För nästa vecka ska jag vara långt bort från jobbet. Förhoppningsvis överger till och med tankarna arbetet på redaktionen. Om fyra dagar bär det av mot lata, härliga dagar i Kroatien!

Presentation


Foto:Pär Wretling

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards