Alla inlägg den 17 juni 2009

Av Jeanette Johnsson - 17 juni 2009 23:38

Nu är vikariernas introduktionsdagar slut. På måndag är de tillbaks och ska förhoppningsvis kunna rutinerna ganska bra. Jag hoppas att jag har varit en bra lärare. De har i alla fall varit duktiga elever och de kommer att klara ansvaret galant de dagar som ingen av oss ordinarie är på plats.

Förutom vikarier har jag haft flera journalister som har beställt nya presskort de här dagarna. Verkar som att många vill få undan allt sådant inför semestern.


I dag har jag och mina två ordinarie kollegor firat att semestern närmar sig. Dessutom var det en "hejdåkväll". I dag var sista dagen som vi jobbade ihop alla tre eftersom semestrarna börjar på måndag och sedan är jag tjänstledig. Känns lite vemodigt. Man är ju mer på jobbet än hemma så det kommer nog kännas konstigt utan mina kollegor.

Vi var på en restaurang på piren i Jönköping. Är så vackert där. Vi satt vid ett bord med utsikt över Vättern och båthamen. Önskade att jag haft kameran med mig så att ni fått sett vilken fin kväll det var. Men kameran ligger nedpackad redo för Kroatien.


När jag körde hem idag så fick jag en sådan känsla av att vilja fortsätta. Ibland får jag en sådan vilja att åka mot friheten och se var jag hamnar. Att bara åka till vägarna tar slut och havet tar vid. Det var en så vacker kväll också och alldeles lagom temperatur i bilen (vilket är ovanligt på sommaren när man inte har AC). Jag kunde åkt hela natten. Men bilen tyckte tydligen annat för när den vädrade Vidösterndoft så svängde den av trots att jag sade att det inte var havet.


Nu har jag packat så mycket som jag kan inför Kroatien. Det sista i necessären åker i imorgon. Sedan har jag bara en jobbardag kvar och där efter bär det av hem mot Dalstorp. Det lönar sig att resa ibland. När jag skulle packa väskan så skulle jag lägga ned saker i ett fack som jag sällan använder. Och där gjorde jag ett fynd! Jag hittade min lilla digitalkamera som jag letat efter i ett halvår. Nu behöver jag inte köpa någon ny kamera. Fick presentkort på Elgiganten av familjen när jag fyllde år. Tänkte köpa en ny ltien kamera eftersom det är så jobbigt att släpa med sig den stora kameran överallt. Men nu ska jag använda pengarna till en riktigt bra skrivare till jag ska börja plugga istället.


Nu är det verkligen dags att sova. Tänkte försöka vara på jobbet redan klockan sju imorgon så att jag kan sluta tidigare så att jag hinner med tåget hem till Västergötland. Godnatt allihop.

Presentation


Foto:Pär Wretling

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards