Alla inlägg den 13 juni 2009

Av Jeanette Johnsson - 13 juni 2009 18:33

Nu är jag inne på mitt långa pass. Sju dagar i rad. Men det går bra när jag vet att efter denna veckan så väntar sol och bad på härliga stränder i Kroatien. I går var det studenten. Regnet öste ner hela dagen förutom en stund när studenterna sprang ut. Och det var verkligen bra. Funderade på hur jag skulle lyckas att balansera paraplyt, ta kort och helst skriva ned vad som sades samtidigt. Men paraplyet slapp jag.

I kväll tänkte jag börja packa till Kroatien eftersom jag inte är hemma mycket nästa vecka. Det känns som att jag redan är på väg. De närmaste jobbdagarna är bara en transportsträcka till en veckas underbar semester. Nästa vecka dyker våra två sommarvikarier upp också för att få lite introduktion innan de börjar på allvar veckan efter midsommar. Så nästa vecka lär nog gå fort.

Av Jeanette Johnsson - 13 juni 2009 18:22

Piratpartister påstår i kommentarerna till min blogg att de absolut inte är ett parti som bara driver en fråga. Jag bara undrar; varför påstår då partiets ordförande Rick Falkvinge och partiets EU-parlamentariker Christian Engström i intervjuer att det är så? Kan ni inte komma överens? Lyssna till exempel på intervjun som Erix Blix gjorde i P4 strax efter valet. Där framgår det väldigt tydligt att Piratpartiet ska rösta som de andra i EU-gruppen vill och inte ha en egen åsikt i någon annan fråga. Men om det är något jag har missat så lär mig. Jag är jätteintresserad av att veta vilka frågor ni ska driva. Vilken är den viktigaste miljöfrågan att ta tag i? Hur kan EU hjälpa till så att vi fortare kommer ur finanskrisen? Vad tycker ni om Lissabonfördraget och varför har ni den åsikten? Ska EU utvidgas med fler länder? Ska EU ha en egen armé? Hur tycker ni att man ska hantera långa djurtransporter i Europa? Vad har ni för åsikt i abortfrågan?

Presentation


Foto:Pär Wretling

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards