Alla inlägg den 18 oktober 2008

Av Jeanette Johnsson - 18 oktober 2008 20:10

I veckan slog Värnamos första stormarknad upp portarna. Den dagen hade de öppet till 24.00 Jag kände inte att jag var tvungen att vara där och trängas just den dagen. Men i dag var det dags för ett besök. Man måste ju kolla ut det nya utbudet i sin stad. Fler hade tänkt som jag; "Lördag är jag ledig, då passar jag på att kolla in den nya butiken". Det var Ikeakänsla när man svängde in på den stora parkeringen. Blågula stora skyltar utanför och fullt med bilar på hela parkeringen och på varenda liten yta bredvid parkeringen också. Den synen är man inte van vid att se i Värnamo kan jag säga.


Oj, så stort det var när man kom in genom entrén. Vid ingången till butiken låg till och med kartor för att man skulle hitta till de olika avdelningarna. Ja, det var en ny upplevelse att gå med karta i en butik. Om det var mycket bilar på parkeringen så vill jag lova att det kändes som att alla bilar måste varit fulla för det var otroligt mycket folk. De flesta hade tagit sig en jättevagn - vagnar med sådana storlekar har nog heller aldrig funnits i Värnamo tidigare. Med en liten blå korg tog jag mig lättare fram och riskerade inte att krocka hela tiden. Ja, det var en upplevelse att handla mat idag. Nästan som att en fläkt av storstaden plötsligt hade kommit till vår småländska lilla stad.

Av Jeanette Johnsson - 18 oktober 2008 19:57

Ordet frustration har fått en ny innebörd och om jag tittar mig i spegeln kan jag nog se de första gråa håren titta fram. I dag har jag tagit de första, mycket stapplande, stegen mot en hemsida till min blivande frilansverksamhet.


Det positiva är att jag har ett domännamn nu och en sida hos ett webhotell. Så långt var det inga större problem. Sedan blev det komplicerat. Hur gör man? Jag är totalt handikappad när det gäller att skapa hemsidor. Jag kan inte begreppen som används i de sammanhangen och jag vet inte hur internetsidor är uppbyggda. Det kändes som att jag skulle lära mig springa innan jag ens kan krypa. Största delen av tiden fattade jag absolut ingenting. Och resultatet blev därmed absolut ingenting.


Jag har en ganska tydlig bild i huvudet av hur jag vill ha det. Men jag har ingen aning om hur jag ska få det att se ut så. Efter mycket tandagnisslan, och tusentals frågor som började med varför eller hur, så blev lösningen att jag ritar upp på ett traditionellt papper hur jag vill ha det. Sedan ska jag få hjälp med att få in det på hemsidan. Tack för det, räddande ängel.

Presentation


Foto:Pär Wretling

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards