Alla inlägg den 10 mars 2009

Av Jeanette Johnsson - 10 mars 2009 17:52

Då har jag blivit vald till skyddsombud idag för Nyhetspoolen (som jag är anställd av). Innan har vi företrätts av Jönköpings-Postens skyddsombud men rätt ska vara rätt och då ska varje bolag ha sitt egna skyddsombud. Så nu är allt som det ska vara. Och jag är skyddsombud. Jag ser fram emot det med skräckblandad förtjusning. Det är jag som har drivit frågan att vi måste ha ett eget skyddsombud. En person som är på plats ser vilka saker som behöver förbättras och det gör inte någon som sitter fyra mil bort. Eftersom det var jag som drev på så fick jag ta uppdraget. Jag tycker allt sådant här fackligt är väldigt kul. Men samtidigt inser jag att det kan bli lite för mycket. Arbetsmiljöfrågor är stora och viktiga frågor som tar tid. Orkar jag det här? Jag vet inte. Men det är värt ett försök. Det är ju inte för hela livet.


Dessutom är jag inte ensam. Jag har de två skyddsombuden på JP också. Förhoppningen är att vi ska jobba tillsammans för ensam är ju inte stark. Tillsammans kanske vi kan göra JP till en av de bästa tidningarna i Sverige att jobba på. En tidning att längta till när manär ledig. Nja, jag ska kanske inte säga för mycket. Så stora förhoppningar har inte ens jag. Men att göra det bättre än idag är kanske inte ett orimligt mål.

Presentation


Foto:Pär Wretling

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards