Alla inlägg den 15 mars 2009

Av Jeanette Johnsson - 15 mars 2009 15:53

I fredags åkte jag över gränsen och lämnade Småland för helgen. Jag var hemma hos familjen i västgötska Dalstorp där skogen är tät och byarna man passerar med bilen är väldigt små. Det är avslappning för mig att komma hem till naturen och mysa med hundarna.


Pappa fyllde år i helgen (grattis igen) så i fredags kväll var jag, pappa och lillayster Jennie på bio i Borås. Det var en historisk händelse. Vi konstaterade att vi tre aldrig har varit på bio tillsammans tidigare. Vi såg "män som hatar kvinnor". Den var mycket bättre än väntat. Jag trodde att det inte var någon film som skulle passa mig men den var riktigt bra. En av de klart bättre filmerna på länge.


Och i går, lördag, var det ju melodifestivalfinal. Då bänkade jag, mamma och Jennie oss i soffan med hundarna tätt bredvid. När det var slut kände jag bara; vad hände med Måns? Jag var säker på att han skulle vinna. Han hade en bra låt, enorm närvaro, sjunger bra och en utstrålning som inte är av denna världen. Melodifestivalen var hans OS-final. Han har övat för en vinst sedan "Cara Mia" och så kommer en operasångerska som nog inte hade planerat att vara med i melodifestivalen och vinner alltihop. Hur gick det till? Jag var riktigt förvånad. Jag trodde att Måns hade vunnit nästan innan han hade deltagit i deltävlingen.


Vann fel låt? Jag vet faktiskt inte. Jag gillar inte opera. Men bortsett från det så är vinnarlåten oerhört pampig. Inledningen är rent av fantastisk. Och det är ju show. Lordi vann när de som första band kom med en hårdrockslåt.  Kanske är det dags för opera nu. Kanske är Sverige först med en ny trend.


Jag måste säga att jag tycker att det var ett väldigt starkt startf'ält i år. Sarah Dawn Finer och Molly Sandéns bidrag tycker jag väldigt mycket om. Men det finns fler som är riktigt bra; Caroline af Ugglas till exempel liksom EMD och Heat.


När jag åkte tillbaks till Värnamo idag såg jag ett tydligt vårtecken. På en åker i Vällersten, utanför Värnamo, stod två tranor. Nu väntar jag bara på solen och de första tussilagona. Men det dröjer nog ett tag till.

Presentation


Foto:Pär Wretling

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards