Alla inlägg den 20 mars 2009

Av Jeanette Johnsson - 20 mars 2009 22:15

Ibland är journalistyrket ett bra jobb. Som idag. Det kom in en äldre dam i dag när jag tog mitt mellanmål; youghurt och knäckemacka. Men jag satt vid datorn och jobbade samtidigt så jag hade inte rast (det hinner man sällan med som journalist). Hon undrade om jag kunde hitta ett telefonnummer till några personer som vi hade skrivit om tidigare under året. Jag slog på Eniro och det tog några minuter så kunde jag ge henne två telefonnummer. Det tog mig bara några minuter. Men hon tyckte att det var hemskt genant att hon kom när jag satt och åt. Efter fem minuter kom hon tillbaks och som tack för att jag hjälpte henne, när jag satt och åt poängterade hon, så fick jag en påse med bullar, hallongrottor, sockerkaka och småkakor. Sådana borde fler läsare vara.

Jag gjorde visserligen bara mitt jobb. Det är klart att man hjälper till när läsare kommer in på redaktionen. Men man blir verkligen glad när det kommer så här snälla damer. Det ger guldkant till vardagen.

Presentation


Foto:Pär Wretling

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards