Direktlänk till inlägg 30 oktober 2008

Fantastiskt, Skellefteå AIK

Av Jeanette Johnsson - 30 oktober 2008 23:22

Skellefteå AIK är i serieledning i elitserien. Tack för det. Seger mot HV 71 med 5-1 i kväll. Är inte dåligt av ett lag som inte har varit i elitserien så länge.

Jag minns när de gick upp till elitserien. Jag bodde i Skellefteå då. Våren 2006. Men just den här veckan var jag i Härnösand och kunde inte vara med och hylla hjältarna på Möjligheternas Torg. Men jag smittades av hockeyfebern som alltid finns i den staden. Oavsett om det går bra eller inte så är hockeyn det alla pratar om hela tiden. Jag kom snart in i det och blev insatt i vem som kommer varifrån och vilka planer som fanns för framtiden.


Men det var inte förrän jag kom hem till Småland som jag insåg hur fast jag hade blivit. Jag tittade på sporten på tv, där kom ett inslag om att Skellefteå hade vunnit en av sina första matcher i elitserien. Jag kände värmen när hjärtat hoppade till av glädjen. Sedan blev jag förvånad över mig själv. Vad är det här? Jag är ju ingen sportfåne. Men det var bara att konstatera Skellefteå AIK hade fastnat i mitt hjärta och där har de gulsvarta blivit kvar (vad praktiskt att de har samma färger som Elfsborg).


20 år sedan var det, enligt Norra Västerbotten, sedan  Skellefteå AIK sist var i serieledning i elitserien. 29 september 1988. Nu är det dags igen. Tänk om det kunde bli en final mellan Skellefteå  och förra årets vinnare HV 71. Då får jag nog ta mig till Kinnarps Arena i Jönköping. Jag håller tummarna för de gulsvarta kämparna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette Johnsson - 26 oktober 2013 12:50

  Hej, Rubriken, snö ovh en leende bebis, visar vad som just nu gör mig väldigt glad. Livet som mamma är härligt och förvirrande. Att få se Milton le och utforska den nya världen som han kommit till är fantastiskt. Men det är verkligen en ny vär...

Av Jeanette Johnsson - 7 oktober 2013 18:38

  Hej, Nu har vi varit hemma från sjukhuset i lite mer än en månad. Den här bilden är från kvällen när vi kom hem. Då var han inte stor. Nu väger han snart fem kilo och känns som en "riktig bebis". Innan var han så smal och liten, det kändes som...

Av Jeanette Johnsson - 21 augusti 2013 17:25

  Nu är han född, vår älskade Mr. Pytteliten. Sex veckor för tidigt kom han. Det var väldigt oväntat at han skulle ta sig ut så tidigt. Jag var snarare beredd på att få gå över tiden och bli så stor så att jag knappt kunde röra mig. Men jag blev i...

Av Jeanette Johnsson - 11 juli 2013 21:48

  Jag har åkt så långt vägen går. Ja, ända tills det blev stopp. Här slutar nämligen vägen. Jag har hamnat i Ammarnäs. Jag bevakar filmfestivalen, med dokumentärfilmer, med det passande namnet "Far far away".     Det är vackert här, som på ...

Av Jeanette Johnsson - 9 juli 2013 17:02

  Veckan i södra Sverige avslutades med en tur till Styrsö i Göteborgs skärgård.     Jag och min vän Petronella sov en natt på ett vandrarhem där.     Så här fint låg vandrarhemmet, inbäddat i grönska. Precis som på många öar så finn...

Presentation


Foto:Pär Wretling

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards