Alla inlägg den 3 september 2008

Av Jeanette Johnsson - 3 september 2008 20:50

I kväll var det inte lätt att ta sig hem med bilen. Jag hade behövt en båt. E4:an var helt vattenfylld på sina ställen och det är inte lätt att styra då. Samtidigt så föll regnet som en vägg framför bilen så det var inte heller lätt att se något.  Känns verkligen som att hösten är här när E4:an förvandlas till ett hav på en kort stund.


I dag har jag mest följt med Ylva Johansson (s), före detta vård- och äldreminister från den socialdemokratiska regeringen. Jag tycker att det är lite kul när rikspolitiker kommer på besök. Det händer ju inte så mycket i lilla Vaggeryd annars. Dessutom kan de lokala bekymren och fördelarna sättas in i ett nationellt perspektiv. Det är nog inte många som tycker som jag att det är intressant. Men det är väl därför som jag valde detta yrket.

Jag tycker bara att det är synd att inte fler tar chansen att framföra sina synpunkter. När rikspolitiker kommer så är det nästan alltid så att majoriteten av lyssnarna består av partikamrater som redan sympatiserar med åsikterna. Det är ju nu folket borde agera. De borde visa hur de vill att Sverige ska utvecklas när en av personerna som fattar besluten i detta landet kommer. Vi vanliga arbetare fattar inga beslut. Men vi kan påverka dom som fattar besluten och berätta om vår verklighet.

Fast jag ska väl inte säga något hade jag varit ledig hade inte jag heller varit där.

Presentation


Foto:Pär Wretling

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards