Alla inlägg den 19 september 2008

Av Jeanette Johnsson - 19 september 2008 19:36

När jag skulle handla idag stod jag vid hyllan för musli i lösvikt. Jag skulle köpa musli utan musli i var tanken. Det beror på min nya kost. När jag läste på lådorna för att ta reda på vad för konstigt som låg där, och väntade på att jag skulle stoppa det i min påse, så såg jag något intressant. Det stod: svavelfria torkade aprikoser. Jag läste en gång till. Jo då, det stod så. Svavelfria torkade aprikoser. I facket bredvid låg vanliga torkade aprikoser. Undra hur mycket svavel det var i dom. Några torkade aprikoser hamnade inte i min påse kan jag säga.

Mina människoförsök på mig själv, för att ta reda på vad det är som min mage inte gillar, har fallit väldigt väl ut. Jag har en del av lösningen nu. Sedan jag slutade med flingor och musli (som jag ofta valde väldigt fiberrika) har jag mått mycket bättre. Min mage är inte alls svullen längre. Men äter jag flingor eller bröd så märks det direkt på magen. Så det var skönt att veta. Det positiva är att jag på köpet har gått ner lite i vikt. Det var inget mål utan verkar bara ha kommit på köpet.

Laktos verkar jag inte vara känslig mot. Vilken lättnad! Fil är ju det godaste jag vet. Däremot har jag insett att ju lättare mat det är desto bättre mår magen. Sallad är bättre än en mäktig portion kött och potatis. Så det lär bli mer fil med musli utan musli i ( det vill säga olika sorters frön). Det är ju både gott och lättsmält.

Presentation


Foto:Pär Wretling

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards