Alla inlägg den 16 september 2008

Av Jeanette Johnsson - 16 september 2008 22:22

I dag har jag varit ledig. Som vanligt så fick jag inte lika mycket gjort som jag hoppats på. Det blev inte städat och inte pluggade jag något heller. Däremot red jag och jag har börjat inse vikten av att göra roliga saker på en ledig dag. Dessutom så såg jag på Oprah på tv. Jag är inte överförtjust i Oprahs program. Men just idag var det Tom Cruise - special på grund av att han firar 25 år som skådespelare.

Tom Cruise var min tonårsidol. Väggarna i flickrummet pryddes av planscher på Tom Cruise och söta ponnier. Jag såg "Cocktail" ungefär 500 gånger och kan fortfarande replikerna utantill. Men det var då sedan har jag inte tänkt så mycket på herr Cruise. Men jag fastnade ändå lite idag. Kändes som att det bara var Oprah och Tom Cruise på tv i dag. De var där när jag åt frukost och de var fortfarande där när jag åt lunch och satte på tvn igen.

Det första programmet sändes från Tom Cruise hem i Colorado. Det var fantastiskt. Utanför fönstret tornade klippiga bergen upp sig med sina snöklädda toppar. Det var magiskt vackert. Så vill jag bo.

Det andra programmet sändes från studion. I båda fallen reflekterade jag över hur vanlig och sympatisk han verkade. Visst, skenet kan bedra. Vissa personer kan vara änglar när tv-kamerorna rullar men sedan förvandlas. Jag är medveten om det. Men han kändes ändå äkta på något vis. Tanken flög genom mitt huvud: sämre tonårsidol kunde jag nog ha valt. Och någon som väljer att bo på en sådan underbar plats kan inte vara genomrutten.

Presentation


Foto:Pär Wretling

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards