Alla inlägg den 6 september 2008

Av Jeanette Johnsson - 6 september 2008 15:48

När Ulf Lundell börjar sjunga sin "öppna landskap" och kommer till "nära havet vill jag bo..." så kan jag inte annat än att hålla med honom.

Det är som att havsdoften och den friska luften gör att hela jag renas på gamla saker som jag bärt med mig i en osynlig ryggsäck. Plötsligt känns allt så mycket lättare. Jag har gått Strandpromenaden i Varberg många gånger i alla möjliga väder. Men varje gång ger det samma känsla av välbefinnande. Varberg är underbart.

Av Jeanette Johnsson - 6 september 2008 15:39

I går och i dag har jag varit på kurhotellet i Varberg med ett nätverk som jag är med i. Vi är ett gäng adepter från olika företag som har varsin mentor. Med jämna mellanrum träffas vi allihop för att lära oss lite nya saker. Dagarna i Varberg var ett sådant tillfälle. Vifick flera olika föreläsningar kring ledarskap, hur får vi den optimala arbetsplatsen, vara egenföretagare med mera. Det var oerhört givande. Jag fick flera idéer om hur vi skulle kunna förbättra arbetet på vår redaktion i Vaggeryd. De nya idéerna kom nog inte så mycket av föreläsningarna utan mer på grund av att jag själv kom bort från redaktionen och såg på vardagen där från lite avstånd. Plötsligt kom tankarna i gång om hur vi skulle kunna göra med olika saker.

Det var inte bara föreläsningar hela tiden. Vi umgicks också; tog promenader, satt och pratade med mera. Det är ett jättehärligt gäng och de här intensiva dagarna har gett mig otroligt mycket inspiration och kraft. Det är oerhört lärorikt att se hur det fungerar på andra ställen. Även om det är olika sorters företag så kan man ofta relatera till varandras situationer. Så nu är det nya tag som gäller.

Presentation


Foto:Pär Wretling

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards