Alla inlägg den 25 september 2008

Av Jeanette Johnsson - 25 september 2008 16:17

Nu börjar jag bli frisk igen. I alla fall tillräckligt frisk för att oroa mig för saker och stressa upp mig över sådant som jag inte borde tänka på när jag är sjuk. Så tills i morgon tänker jag friskförklara mig själv vad kroppen än säger. En sak som har rört runt i mitt huvud hela eftermiddagen är olika bredbandsleverantörer. Jag har länge tänkt att jag borde byta, min lokala leverantör är på tok för dyr.

En kompis hade fått ett erbjudande där han fick rabatt om han värvade någon till sin bredbandsleverantör och erbjudandet till mig skulle också vara väldigt bra. Det handlade om mobilt bredband och det kan ju vara bra i framtiden om jag ska frilansa allt mer. Men så slog det mig att då kan jag inte ha min fasta telefon som jag idag har via bredbandet.

Då kollade vi lite andra alternativ och jag ringde runt tills mitt huvud blev alldeles mosigt (ja, det var redan mosigt av febern som tycks leva kvar men det blev ännu värre). Ett bolag hade ett studenterbjudande. Jättebra, tänkte jag som ju är student igen. Men det visade sig att de kunde inte erbjuda så många alternativ till min lägenhet ( för att det var inte så utbyggt här i de småländska skogarna). Så det skulle inte bli så mycket billigare.

Det slutade med att jag gav upp och behåller min dyra lokala leverantör som i alla fall fungerar alldeles utmärkt.

Men om någon vet en bredbandsleverantör som kan leverera snabbt bredband till Värnamo, där IP-telefoni ingår och där helst både fast och mobilt bredband ingår till ett billigt pris, den får jättegärna höra av sig. Allt som är billigare än 350 kronor i månaden räknas som billigt. Men det ska vara hyfsat snabbt. Någon som känner sig hemma i djungeln av bredbandsleverantörer och har ett bra svar på vem som är både bäst och billigast?

Presentation


Foto:Pär Wretling

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards