Alla inlägg under oktober 2008

Av Jeanette Johnsson - 1 oktober 2008 23:38

Det har varit tre hektiska dagar på jobbet nu. Känns som att jag skulle kunna jobba dygnet runt. Högarna med saker som måste kollas upp bara växer. Dessutom kommer vi vara underbemannade i en vecka och i morgon är den stackars vikarien helt ensam. Så jag blev kvar till tio i kväll för att få undan så mycket som möjligt och för att underlätta för henne.

Jag ser redan nu att det lär bli många timmar på jobbet denna veckan. Men samtidigt så händer det lite saker nu. Nyheterna börjar rulla in igen efter torkan och då är det kul att jobba.

Men det går i ett. När jag hade varit ute och gjort en intervju idag så tittade jag upp i fem sekunder. Tittade förvånad mot himlen när regnet upphörde en stund. Då såg jag den. Världen. Under tiden som jag har stressat runt mellan alla saker som ska göras så har höstens festtid startat. Det var så vackert när jag stod där i Tofteryd och tittade de vackra solgula löven som sakta dansade i vinden. Ni kan själva se på bilden hur rofyllt ögonblicket var.

Av Jeanette Johnsson - 1 oktober 2008 23:05

Ibland hör man lite roliga samtal i affären. Det här handlade om ärlighet. För man brukar ju säga att ärlighet alltid varar längst och det var nog precis så som den här kunden tänkte.

Kund: Hej, hur står det till?

Kassörskan: Tack, det är så där.

Kund: Du ska svara att det är bra.

Kassörska: Men om det inte är det då?

Kund: Då ska du säga som det är; "Tack, det är skit".


Presentation


Foto:Pär Wretling

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards