Alla inlägg den 17 maj 2009

Av Jeanette Johnsson - 17 maj 2009 20:14

Tänk att vara norsk en sådan här dag, vilken lycka. Både 17:e maj och Eurovisionsegern att fira. Jag måste säga att jag blev riktigt lycklig när fantastiska Alexander Ryback fick vinna hela tävlingen i Moskva. Låten är så oerhört underbar. Var länge sedan som jag hörde en låt som jag blev så fäst vid. Så tänk att vara i Norge idag.


I förmiddags satt jag och mormor och gick igenom lite av hennes släktforskning. Det var jag som började fråga om våra släktingar som inte längre finns. Vi har en oäkting i släkten. Hemskt att barn kallades oäkta, men samtidigt känns det som en intressant historia (även om man aldrig får veta vad som hände den gången). Det var två kusiner som gifte sig också och det var inte så många generationer tillbaks i tiden. Det är verkligen fascinerande att höra om människorna som jag har gett mig en del av det arv jag har. Jag ska försöka att forska vidare i släkten när jag hinner. På pappas sida vet jag i princip ingenting. Det får bli nästa steg.


Nu ska jag sova. Har varit mycket i veckan och i helgen. Har inte hunnit återhämta mig under veckan. Kroppen lär behöva tio timmars sömn i natt om jag ska orka att jobba sex dagar nästa vecka. Jag är helt slut. Så godnatt.

Presentation


Foto:Pär Wretling

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards